vrijdag 29 juli 2016

DIY COLOR, CUT & GLUE | Vera de Muis kalender

 
Dit projectje lag al een tijdje maar heb hem nu eindelijk afgerond. Vind Vera de Muis zo'n leuk figuurtje! Dus ik besloot met wat plaatjes van haar een simpel kalendertje te maken. Had eigenlijk geen echt plan voordat ik hier aan begon maar naar mate de knutseltijd verstreek begon het vanzelf een beetje vorm te krijgen...

Ben uiteindelijk best blij met het resultaat. Enne... Vooral praktisch gezien ook erg handig; geen verjaardagen meer vergeten!

Als eerste ben ik op zoek gegaan naar een stevig kartonnetje. Bij ons oud papier vond ik er één. Heb daarvan vervolgens een vierkant geknipt en deze beplakt met allemaal lieve plaatjes van Vera de Muis!
 
De maanden maakte ik vervolgens zo. Dubbelgevouwen papiertjes met daarop ook nog weer wat gezellige plaatjes. (Heb de plaatjes uit een paar oude boekjes en agenda geknipt).
 
Daarna heb ik er de maand-namen op geknutseld.
 
En heb ik op de achterkant van het kartonnetje een 'tasje' van papier gemaakt. Waar de maanden, die je niet nodig bent, ingeschoven kunnen worden.
 
Dit omdat ik een magneetjes idee had gekregen! (Ik heb deze magneetjes bij de Wibra gekocht).
 
Eén magneetje plakte ik, een beetje onder in het midden, op de vierkant.
 
En op het andere magneetje plakte ik weer een plaatje van Vera de Muis.
 
En tussen die twee magneetjes kan ik dus de maand 'plakken' die dan aan de beurt is!
 
Kijk, op deze manier!
 
Oja, touwtje niet vergeten!
 
Namen er nog even opschrijven en dan kan hij een mooi plekje krijgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen