zondag 31 juli 2016

DIY RUGS | Vloerkleed haken, deel één

 
Een vloerkleed haken van oude T-shirts! Dat kan gewoon. Hoe leuk is dat? Als je op de juiste manier strookjes knipt uit een shirt, dan krijg je ontzettend dikke, stevige garen dat dus wel tegen een stootje kan. Ideaal voor een vloerkleed dus.

Dit haakwerkje van mij ligt alweer een tijdje stil maar ik ga er binnenkort weer verder mee en zal jullie hopelijk in 'vloerkleed haken, deel twee' laten zien hoe hij uiteindelijk is geworden. Nu eerst even een paar fotootjes van mijn vooruitgang tot nu toe.

In dit stukje kleed zitten ongeveer vijf shirts. Ik wil hem graag nog een slagje groter maken, zodat ons hondje erop kan liggen. Dus ik heb er zeker nog wel vijf nodig, of misschien zelfs wel meer!
 
Maar dat is geen probleem want ik graai deze shirts niet uit onze eigen kledingkast, maar koop ze gewoon bij de kringloop. Waar één shirt zo ongeveer rond de 1 euro kost, als je mazzel hebt dan.
 
Je kunt daar in ieder geval je eigen favoriete kleuren uitzoeken! Ik ben gegaan voor oranje, groen, bruin, rood en geel. Mijn lievelingskleuren. Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen