donderdag 4 augustus 2016

DIY PINE CONES | Dennenappel slingers

 
Ik ben gek op dennenappels! Vind ze leuk en gewoon gezellig ofzo, haha. Dus ieder jaar probeer ik er altijd wel wat te verzamelen, om er na die tijd weer lekker creatief mee te kunnen doen.

Zo maak ik er graag slingers van. Voor buiten. In onze tuin geef ik ze dan een leuk plekje. En het hele jaar door heb ik daar dan plezier van. Soms gaan ze zelfs nog wel langer mee dan dat! Hoe ik ze maak? Kijk maar met me mee:)!
 
Deze joekels heb ik gevonden tijdens een wandeling in een speciaal aangelegd dennenbos (met dennenbomen uit Amerika enzo), ergens in Drenthe.
 
Wat je verder nodig hebt is een schaar en wat bindtouw (gekocht bij de Wibra).
 
Daar knip je een stukje van af en die wikkel je om het 'kontje' van de dennenappel.
 
Waarna je daar een aantal knoopjes in legt (zodat hij niet zomaar weer los kan schieten).
 
Precies hetzelfde doe je ook met de andere vier.
 
Zodat je ze na die tijd trapsgewijs onder elkaar kunt hangen.
 
Even een knoop erin.
 
Het overtollige touw afknippen.
 
En dan ophangen maar!
 
Bij ons prieel achter hangen ze ook.
 
En in onze grote taxus-boom. (Maar dan net even weer op een andere manier!)
 
En oja, hier ook nog! Haha. Love it, zoals je kunt zien:).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen