maandag 8 augustus 2016

DIY BIRTHDAYS | Mini slinger van vilt

 
Schattig hè? Mini maar toch super feestelijk! Ik heb 'm gemaakt van vilt. Een heel fijn materiaal om mee te werken. En helemaal niet duur ook! Tenminste, bij de Action niet, haha. Bovendien heb je voor zo'n klein slingertje helemaal niet veel vilt nodig.

En ook niet heel veel tijd. In een middagje zou je er misschien zelfs wel meerdere kunnen maken. Ik heb er één gemaakt, het is nummertje 4 in mijn reeks van zelfgemaakte verjaardagsslingers voor dit jaar. (Zie hier: nummer 1, nummer 2 en nummer 3). Wie weet volgt er nog een nummer 5, nog eventjes zien. Ben in ieder geval ook weer heel erg blij met deze leukert!
 
Wat je nodig hebt zijn een paar (kleine) lapjes vilt, naaigaren in dezelfde kleurtjes, twee naainaalden, een klein stukje papier, een strengetje wol garen, een schaar...
 
En eventueel deze zachte mini bolletjes, volgens mij ook gemaakt van een soort vilt-achtig materiaal. Ik heb ze bij de Action (knutselafdeling!) gekocht.
 
En dan kun je beginnen! Als eerste maak je het malletje voor de vlaggetjes, van het kleine stukje papier.
 
Die gebruik je vervolgens voor het uitknippen van de vilten vlaggetjes. Als het goed is krijgen ze zo allemaal hetzelfde formaat.
 
Dan pak je het wol garen en knipt daar een redelijk stuk van af. (Ik zou gaan voor een lang stuk. Als de slinger af is, en het touw is toch nog ietsje te lang, dan kun je hem altijd nog verkorten).
 
Daarna haal je het wol garen door de naald en dan is het ook al tijd voor het eerste mini bolletje. Daar prik je zo met de naald doorheen. Eventjes het bolletje meehelpen zodat hij op de juiste plek gaat zitten.
 
Vervolgens is dan het eerste vlaggetje aan de beurt! Hiervoor heb je de andere naald nodig en het naaigaren in de juiste kleurtjes.
 
Vouw het vlaggetje dubbel om de wol garen heen en naai deze dan vast met het naaigaren in de juiste kleur. Rood naaigaren voor de rode vlaggetjes.
 
Oranje naaigaren voor de oranje vlaggetjes. Enzovoort.
 
Vergeet de vlaggetjes niet elke keer af te wisselen met een mini bolletje! Tenzij je natuurlijk helemaal geen bolletjes eraan wilt hebben. Dat kan ook!
 
En dan is hij af! Happy birthday!

2 opmerkingen:

  1. Leuk, heel feestelijk, niet alleen voor verjaardagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, eigenlijk voor elk feestje wel heel leuk:)!

      Verwijderen