woensdag 10 augustus 2016

DIY COVERS | Forever Friends telefoonhoesje van vilt


Zie je dit schattige beertje? 't Is het beertje van Forever Friends en ik ben dol op hem. Ook al issie niet echt, haha. Lief issie wel. En het leek me leuk om hem eens na te maken van vilt. Ik had toevallig de juiste kleurtjes daarvoor in huis liggen en dat was voor mij reden genoeg om het te gaan proberen!

Nu is alleen een plaatje namaken natuurlijk wat saai dus ik besloot er een telefoonhoesje van te maken! Dan doe ik tenminste iets leuks met m'n Forever Friends namaaksel. En vilt leent zich daar ook nog eens uitstekend voor!

Het plaatje dat je hierboven ziet heb ik als voorbeeld genomen. De drie kleurtjes vilt heb ik (alweer een tijdje terug) bij de Action gekocht.
 
Het grijze lapje vilt heb ik gebruikt voor het hoesje. Neem daarvoor de afmetingen van je telefoon plús een paar centimeters meer aan elke kant, omdat je het hoesje ook nog dicht moet naaien en omdat je telefoon waarschijnlijk ook nog een paar centimeter dik is.
 
Wanneer je dat hebt uitgevogeld kun je de twee lapjes op maat gaan knippen. (Ik heb de hoekjes rond geknipt, vond ik leuker lijken).
 
En dan kun je aan de slag met de lichtbruine en roze vilt. Ik heb alle lichaamsonderdelen van het beertje los uitgeknipt. (Zie foto). Geen malletjes voor gebruikt, gewoon een beetje op gevoel gedaan.
 
En toen één voor één op 1 van de grijze lapjes genaaid. Ben met het linkerarmpje begonnen, toen de buik, toen de voetjes, etc. (Hou er rekening mee dat het handig is om eerst de roze onderdelen (voetzooltjes, wangetjes en oortjes) op de lichtbruine te naaien).
 
Het gezichtje heb ik er met een grijze stift op getekend (ik gebruik het hoesje inmiddels alweer een tijdje en het blijft er verrassend goed en lang op zitten!) maar je zou die lijnen eventueel ook kunnen naaien met bijvoorbeeld grijs naaigaren.
 
Ja, je ziet het wel hè, haha! Het is echt het beertje van Forever Friends.
 
Dan alleen nog de grijze lapjes op elkaar naaien...
 
En dan is hij klaar om gebruikt te worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen