zondag 21 augustus 2016

DIY COVERS | Lijmpistool telefoonhoesje

 
Dit ideetje kwam ik alweer een tijdje terug tegen op Facebook! Een telefoonhoesje van lijm (hot glue). Ik had geen lijmpistool dus ik kon er ook geen maken maar het leek me wel heel leuk om eens te gaan doen! Dus de laatste keer dat ik bij de Action kwam heb ik even gekeken naar de prijs van die dingen. Nog geen 3 euro! Okeuj. Die ging dus mee!

Plus nog een paar extra staafjes lijm. Die je daar ook, volgens mij voor nog geen euro, kunt krijgen. En verder heb je bakpapier nodig. Een schaar. Plakband. Een pen of stift. En je favoriete kleurtjes nagellak!

Check, check, double check!
 
Allereerst pak je je telefoon in als een cadeautje. Hiervoor gebruik je het bakpapier.
 
Dan geef je duidelijk op het papier aan waar je straks niet met de lijm mag komen. Denk aan je camera. Je aan/uit knopje. Je geluidsknopjes. Etc.
 
Nog even een bakpapiertje eronder. Ready?
 
Het eerste lijm spuit je rondom je telefoon, goed strak tegen de randjes aan.
 
Vervolgens spuit je lijm op de lijntjes die je even daarvoor op het bakpapier hebt getekend.
 
En dan kun je gaan versieren! Dit kun je doen zoals je zelf wilt. Je kunt kronkeltjes maken, of zelfs bloemetjes! Of gewoon blokjes, zoals ik heb gedaan. (Ik ontdekte dat het handig is om de blokjes in de hoekjes helemaal vol te spuiten met lijm, naderhand is het hoesje daardoor extra stevig).
 
Eventjes wachten en dan issie ook al droog, gaat best wel snel! (Zoals je op de achtergrond kunt zien is het mij pas bij de derde keer echt goed gelukt).
 
Eventjes testen...
 
Ja, hij past!
 
Je kunt eventueel de randjes nog wat bijknippen.
 
En dan is het tijd om het hoesje te gaan 'verven'.
 
Dit kun je met nagellak doen. Best wel ideaal want ik gebruik het hoesje nu al weken en het nagellak zit er nog steeds keigoed op.
 
Voorkantje ook nog even.
 
En dan issie klaar!
 
Het telefoonhoesje dat niemand anders heeft!

2 opmerkingen:

  1. Maar gaat je telefoon dan niet kapot

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi:)! Nou, die van mij ging dus niet stuk. En stuk schijnt hij dus ook helemaal niet te kunnen gaan, door het bakpapier wat er omheen zit wanneer je de hete lijm erop spuit. De lijm droogt ook heel snel dus misschien is dat ook 1 van de redenen waardoor dit wel kan!?

      Verwijderen