dinsdag 23 augustus 2016

DIY FOOTGEAR | Blote voeten sandalen / barefoot sandals


Deze wilde ik de hele zomer al maken! Barefoot sandals. Kwam ze vorig jaar tegen op Pinterest en was meteen verliefd! Maar om deze te kunnen dragen heb je wel lekker weer nodig en die droom maakte Nederland deze zomer niet echt waar. Dus de zin om deze leukertjes te maken verdween ook een beetje...

Totdat ik hoorde dat we toch nog een paar heerlijke dagen gaan krijgen. Dus ik heb ze gemaakt! Miriam's versie dan. Deze sandalen kun je op zo verschrikkelijk veel manieren maken... Uiteindelijk heb ik er mijn eigen draai aan gegeven. Een beetje mijn fantasie gebruikt en toen werden ze zo! Kijk maar met me mee.

Ik had nog leren koordjes liggen. (Een tijdje geleden via Marktplaats gekocht). Heb daarvan twee strengen van 1,5 meter gebruikt.
 
Verder heb je kraaltjes nodig.
 
Het gelige zonnebloempje dat je ziet is een knoop.
 
Het is namelijk leuk om naast kralen ook nog een iets grotere versiering te gebruiken.
 
Als eerste maak je een lus. Ik heb er gewoon een knoop in gelegd. (In de lus komt straks je tweede teentje te zitten).
 
En dan kun je beginnen met de kraaltjes.
 
Schuif die over BEIDE touwtjes naar de knoop van de lus toe, ALS de gaatjes in de kralen daarvoor groot genoeg zijn.
 
Wanneer de gaatjes niet groot genoeg zijn dan kun je ze eventueel door één touwtje halen en er vervolgens een kraal achteraan rijgen die wel weer op beide touwtjes geregen kan worden. Zo blijft de kraal die op één touwtje geregen is goed zitten. Mijn zonnebloem knoop bevestigde ik op die manier. En dat platte houten kraaltje, even daarvoor, ook. (Zie foto).
 
Nog een paar kraaltjes meer en dan kun je de touwtjes splitsen. Ieder touwtje gaat nu z'n eigen kant op. (Schuif even het lusje om je teentje om te kijken wanneer je de touwtjes ongeveer kunt gaan splitsen).
 
Vervolgens heb ik nog een paar kraaltjes om ieder touwtje geregen en aan het uiteinde net zo. De rest van het leren koord heb ik leeg gelaten.
 
En toen kon ik ze 'aan'. Het touw een paar keer om je enkels wikkelen...
 
Aan de zijkant een paar knoopjes strikken... En dan lekker op blote voeten lopen! (Trouwens, ook makkelijk te 'dragen' met slippers aan).
 
My barefoot sandals!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen