dinsdag 30 augustus 2016

DIY GAMES | Diddl mens-erger-je-niet

 
Mens erger je niet! Vroeger niet mijn meest favoriete spelletje maar momenteel ben ik verslaafd, haha. Door deze eigengemaakte versie misschien wel. Ik had het spel al jaren niet meer gespeeld maar het is toch eigenlijk veel leuker dan ik altijd in gedachten had!

Ook zin om dit spel weer eens te spelen? Misschien is het een leuk idee om hem dan zelf te maken? Extra fun! Ik ben dol op het muizenfiguurtje dat Diddl heet en ik had nog best wat plaatjes van hem liggen dus ik heb deze gebruikt om er mijn eigen Diddl mens-erger-je-niet van te maken.

Voor het bord gebruikte ik de deksel van een oude schoenendoos.
 
Ik knipte daar een mooie vierkant uit.
 
Bij de fiches die ik nog had liggen zocht ik gelijksoortige kleuren papier waarmee ik het bord ging versieren. Als je geen fiches in huis hebt kun je die eventueel zelf maken van gekleurd karton of online kopen is ook nog een optie.
 
Knippen en plakken!
 
Ook voor de rondjes op het bord gebruikte ik de kleuren paars, blauw, geel en groen. Ik knipte 9 rondjes van elke kleur. 4 voor de begincirkels. 4 voor de eindcirkels. En 1 voor het beginpunt op het 'looppad'.
 
Meerdere papiertjes tegelijk knippen gaat sneller, haha.
 
De begincirkels en de eindcirkels kun je alvast opplakken. Met de beginpuntjes zou ik echter nog even wachten...
 
Met jouw zelf uitgekozen plaatjes kun je al wel beginnen!
 
En daarna is het ook al tijd voor het 'looppad'! Gebruik hiervoor een kleur die je nog niet eerder op je bord hebt gebruikt. Ik koos voor wit!
 
Zo knipte ik een hoop witte rondjes...
 
En ging ik vervolgens het pad leggen. Vergeet vooral niet de beginpuntjes die je al eerder knipte (zie hierboven mijn paars als voorbeeld)! Wanneer je het pad hebt gelegd kun je alle rondjes opplakken.
 
En toen ik dat had gedaan heb ik stiekem nog iets extra's aan het spel toegevoegd. Zie je de kleine vlindertjes op de witte rondjes? Vier stuks in totaal. Wanneer een speler daar met zijn fiche op komt te staan kan hij of zij er niet afgegooid worden!
 
Ready? Dan kun je nu beginnen met plastificeren! Ik heb ervoor gekozen dit wel te doen want uiteindelijk blijft hij dan toch langer mooi.
 
Traldaldee, haha.
 
Ook de achterkant nog even. (Die heb ik ook versierd!) En dan issie klaar.
 
Bring it on!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen