zaterdag 13 augustus 2016

DIY HATS, SCARVES & GLOVES | Granny squares omslagdoek


Omslagdoek-liefhebbers opgelet, haha! Dit is er één gemaakt van granny squares. Ik heb hiervoor 10 granny squares van 7 toeren gehaakt en 5 halve van hetzelfde aantal toeren. Daarna alles aan mekaar vast genaaid, een golvend randje erom gehaakt en er inmiddels alweer een heel jaar plezier van!

Ik gebruik hem vooral als sjaal en eigenlijk nooit als omslagdoek. Beide is mogelijk natuurlijk. Voor een koude dag is het in ieder geval sowieso heerlijk, want warm word je er zeker van! En nu de herfst er stilletjes weer aan zit te komen is dit heel misschien ook wel een leuk DIY projectje voor jou?

Ik heb wol garen gebruikt maar een iets zachtere garen draagt denk ik nog fijner.
 
Ik ben gek op deze kleuren. Hier en daar komen ze dan ook terug in mijn kledingkast en deze sjaal past daar heel mooi bij.
 
 Na het randje haken is hij af!
 
En kun je d'r op koude dagen lekker van genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen