woensdag 17 augustus 2016

DIY KIDS | Vilten haarspeldjes


Ik vind deze heel lief geworden. Ja, ook al lijkt dat konijntje raar genoeg een beetje op een varkentje, haha! 'k Heb ze voor m'n nichtje N. gemaakt. Haar haar is nu net lang genoeg voor een mooi staartje en soms speldt haar moeder daar dan nog een leuke haarknip bij in.

Een beertje en een konijntje. Kan de kleine kiezen welke ze 'vandaag' in wil. Ik heb ze gemaakt van vilt. Verder heb je nodig: Speldjes, naaigaren (in ongeveer dezelfde kleuren als het vilt), een naald, een schaar, een lijmpistool + lijm, lint en iets waarmee je de figuurtjes kunt vullen (wol of iets dergelijks).

Alle spulletjes verzamelen...
 
En knippen maar! Je kunt eerst malletjes maken maar je kunt ook op gevoel gaan knippen. Je hebt in ieder geval een voor- en een achterkant nodig. (Al zou je ook heel prima een plat beestje kunnen maken, scheelt weer materialen!)
 
Het neusje en het mondje van het beertje naai je met zwart garen op het witte snoetje.
 
Vervolgens naai je dit snoetje op het gezichtje. En ook de wangetjes, zodat je daarna kunt bepalen waar je ongeveer de oogjes wilt hebben. Die naai je er wederom op met zwart garen. Dan alleen nog de oortjes d'r op...
 
En dan kun je hem dichtnaaien.
 
De vulling niet vergeten!
 
En, als het beertje dichtzit, ook het strikje niet! Die maakt immers van het beertje een echt 'meisje'.
 
Voor het konijntje maakte ik een hartjesneus, leek me zo schattig. Maar achteraf lijkt dit eerder een beetje apart dus als je dit konijntje ook gaat maken zou ik gewoon gaan voor een rond neusje.
 
Als ze beide klaar zijn kun je met het lijmpistool de strikjes aanbrengen, één stipje lijm is meer dan genoeg.
 
Ook de speldjes bevestigde ik met dit lijm. Hiervoor gebruikte ik een iets grotere klodder. Eventjes goed aandrukken en dan zitten ze als het goed is muurvast!
 
Ook leuk om als cadeautje weg te geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen