dinsdag 9 augustus 2016

DIY SHIRTS & TOPS | T-shirt omtoveren tot tanktop

 
Frank gooide dit oude shirt van hem vorige week op het hoopje textiel in onze logeerkamer, dat nog weggebracht moest worden. Ik heb 'm weer van de stapel gegritst, haha. Want het leek me leuk om d'r iets creatiefs mee te gaan doen. Een tanktop van knippen bijvoorbeeld. En dat deed ik dan ook!

Echt vermakelijk dat je zoiets saais kunt 'ombouwen' tot een leuk kledingstuk voor op het strand, voor om het huis of voor waar dan ook. En zelfs kinderen (die al goed kunnen knippen) kunnen dit! Leuke meiden-bezigheid, voor in de vakantie ofzo.

Een oud shirt heb je dus nodig. (Hiervoor kun je ook eens een kijkje nemen bij de plaatselijke kringloop, daar vind je vast één naar jouw zin).
 
En een schaar natuurlijk. En dan knippen maar!
 
Wanneer je de hals en de mouwen eraf hebt geknipt kun je onderin de zoom aan de sliertjes beginnen. Ik heb niet hele lange sliertjes geknipt. Maar het kan ook heel leuk zijn als je ze nog veel verder doorknipt.
 
Trek na die tijd een beetje aan de sliertjes, gaan ze leuk van krullen.
 
Vervolgens kun je de 'bandjes' van de top eventueel nog wat smaller (zoompjes naar binnen vouwen) naaien, hierdoor krijg je ook meteen een iets nettere afwerking. Dit hoeft niet perse, je kunt de bandjes ook gewoon meteen goed op maat knippen, ziet er alsnog tof uit!
 
En dan issie ready to wear!
 
Mijn zelfgemaakte tanktop.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen