zaterdag 13 augustus 2016

DIY WEDDING DAY | Bruidstasje quilten


Naast het trouwkussentje dat m'n moeder voor onze bruiloft maakte (zie hier: Trouwkussentje quilten), maakte ze ook dit lieve bruidstasje voor mij. Ik wilde mijn bruidstasje heel graag in buidelvorm en dat is m'n moeder helemaal gelukt!

Ik kan je niet vertellen hoe ze dit precies heeft gedaan maar ik kan je wel wat foto's laten zien, zodat je misschien wat meer een idee krijgt!

De basis van het tasje zijn vijf vierkante gequilte lapjes.
 
Vier rondom...
 
En één aan de onderkant.
 
Het tasje sluit door middel van twee touwtjes.
 
Die door een open ruimte in het stof, in de hals van het tasje, 'lopen'.
 
Het bovenste stukje van het tasje is versierd met strookjes kant.
 
En de binnenkant is gevoerd met een zelfde kleur wit.
 
En zo liep ik die dag rond met een uniek exemplaar van een bruidstasje! (Zie je dat witte kraaltje? Aan beide touwtjes zat er één. Met nadruk op zat, haha. Geen idee waar die zijn gebleven).
 
Een paar jaar na mij trouwde mijn zusje ook! En wederom maakte mijn moeder toen een superromantisch tasje.
 
Net even ietsjes anders dan de mijne.
 
Met kraaltjes op het stof en met aanzienlijk meer kant. Persoonlijk vind ik deze stiekem nóg mooier! Al blijft m'n eigen natuurlijk altijd het meest speciaal.

2 opmerkingen:

  1. Heel gaaf en erg bijzonder dit tasje. Mijn oma heeft 40 jaar geleden ook mijn moeder haar bruidstasje gemaakt, die zit nu in de verkleedkist van mijn dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat tof dat dat tasje nu nog steeds gebruikt wordt:)! Wie weet eindigt die van mij ook ooit zo;).

      Verwijderen