donderdag 4 augustus 2016

DIY BIRTHDAYS | Naamslinger van papier

 
Wanneer verjaardagen dicht bij elkaar liggen dan kun je het eventueel ook gewoon samen vieren. Zoals wij, Frank en ik, dat deze maand waarschijnlijk ook (weer) gaan doen. Een paar dagen terug kreeg ik ineens een leuk idee. 'Dit jaar ga ik onze slingers zelf maken!' En deze slinger hierboven is inmiddels alweer nummertje 2. Gemaakt van papier. Een namenslinger. (Zie hier nummer 1: Granny slinger).

Heel erg simpel om te maken maar wel heel erg feestelijk om naar te kijken! En je kunt hem zo persoonlijk maken als dat je zelf maar wilt. Namen zijn een mogelijkheid maar leuke woorden of een zelfbedachte zin is ook iets om aan te denken. En wat dacht je van leuke plaatjes tussen de letters of woorden door? Het kan allemaal! En veel materialen heb je er niet voor nodig. Gekleurde papiertjes. (Als ik het goed heb, heb ik a5-jes gebruikt). Een schaar. Plakband. En wat touw.

Ik heb de letters op gevoel uitgeknipt maar je zou voor het knippen aan ook even de letters kunnen voor-tekenen.
 
Geel, blauw, rood en groen.
 
Zo knip je alle letters uit die je nodig hebt.
 
En wanneer je dat hebt gedaan kun je met het 'rijgen' van de letters beginnen.
 
Even twee gaatjes in de bovenkant van de letters maken.
 
Zodat het touwtje er gemakkelijk doorgaat.
 
Als alle letters op de slinger zitten dan kun je eventueel nog de letters aan de achterkant vastzetten met een plakbandje, zodat de letters niet zullen verschuiven wanneer je hem ophangt.
 
Ready!
 
Trouwens, deze slinger is heel prima op te 'vouwen', dus een opruimplekje heb je er waarschijnlijk zo voor gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen