woensdag 28 september 2016

DIY CROCHET | Enkelbandje met een gehaakt bloemetje


Ik loop intussen (eind september!) nog steeds op slippers! Echt heerlijk. 't Is warm buiten, de zon schijnt en van dat alles krijg ik spontaan zomerse ideetjes, haha! Zoals dit enkelbandje maken, met een gehaakt bloemetje erop.

Heb jij ook zin om je enkel(s) nog eenmaal te versieren voordat ze waarschijnlijk weer een paar seizoenen lang verdwijnen in dikke sokken en warme schoenen? Misschien vind je het dan ook leuk om deze te maken!

Voor het bloemetje gebruikte ik vier kleuren borduurgaren (met gebrek aan katoengaren) en haaknaald nummer 3.
 
Ik begon met blauw...
 
Daarop volgde roze...
 
Toen kwam paars...
 
En ik eindigde met turquoise (roezelrandje).
 
Vervolgens eventjes de touwtjes wegwerken.
 
En toen knipte ik van elke kleur een lange streng garen af.
 
Die draadjes haalde ik door een naald.
 
Zodat ik alle vier de touwtjes, aan de achterkant van de bloem, door de helft van het bloemetje kon halen. (Zie foto).
 
En dan is het nu tijd voor de kraaltjes!
 
Voordat ik die op het garen reeg heb ik eerst een paar knoopjes in het garen gelegd, zodat de kralen niet onder het bloemetje kwamen te zitten. (Zie foto).
 
En dan kun je beginnen met rijgen.
 
Kijk, zo blijft de bloem mooi op z'n plek zitten en gaat hij niet bol staan.
 
Ik bewaarde twee kraaltjes voor op het eind.
 
En legde daarna eerst vlechtjes in het overgebleven touw.
 
Leg vervolgens aan het eind van zo'n vlechtje een knoopje...
 
Rijg daarna die laatste kraal erop...
 
En leg ook daaronder weer een knoopje, zodat de kraal goed blijft zitten.
 
Klaar istie!
 
Een gezellig boho-achtig enkelbandje...
 
Waar ik hopelijk nog een paar dagen van kan genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen