donderdag 8 september 2016

DIY DECORATION | Eikeltjes (nagel)lakken


Wanneer je nu op een Drents bospad gaat lopen is het best eventjes uitkijken geblazen. De eikeltjes vallen namelijk weer uit de bomen! Je weet wel, die ovale gezichtjes met gehaakte mutsjes op, haha. Ik vind het prachtige mini kunstwerkjes, handmade door de natuur itself!

En toevallig ook gewoon een supertof materiaal om zelf iets leuks mee te maken. Zoals deze tafeldecoratie. Leuk om op een plaat (of bord) vol met kaarsen te leggen bijvoorbeeld. Alles wat je hiervoor nodig hebt is een handje vol met eikels, wat alleslijm en jouw eigen favoriete kleurtjes nagellak.

Eerst even op zoek naar een eik natuurlijk, haha. Gevonden!
 
Ik plukte daar een handje vol van af.
 
En nam de eikeltjes mee naar m'n knutselkleed. ('t Is buiten nog steeds heerlijk weer dus ik knutsel gewoon lekker buiten!)
 
Waar ik de dopjes van de eikels verwijderde...
 
En ik mijn nagellakjes erbij pakte.
 
Ik lakte alleen de eikels zelf. Als je wilt kun je natuurlijk ook de dopjes nog een leuk kleurtje geven.
 
Bij het onderste gedeelte hield ik ze vast. Dat stukje hoeft niet gelakt te worden. Dit 'verdwijnt' namelijk straks, bij het vastlijmen, weer in het dopje.
 
Maar voordat je begint met lijmen moeten de eikeltjes eerst drogen. Ik zette ze rechtop in het gras. Door de hobbeltjes hier en daar in de grond vielen ze niet om, haha.
 
Het nagellak droogde snel dus ik kon al snel beginnen met lijmen.
 
Een klein drupje alleslijm in de dop...
 
En dan kun je het eikeltje erin drukken.
 
Ditzelfde doe je ook met de rest van de eikeltjes en dan is jouw zelfgemaakte (herfstige) tafeldecoratie klaar!
 
Gezellig!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen