maandag 19 september 2016

DIY EARRINGS | Zilveren oorringetjes pimpen


Ik besloot m'n zilveren oorringetjes te pimpen! Ik droeg deze heel veel in mijn tienerjaren maar daarna lagen ze jarenlang in m'n sieradenkistje. Totdat ik ze laatst weer eens tegenkwam. Ik deed ze weer in en ze zitten heerlijk! Alleen ben ik nu helaas niet meer zo van de kleur zilver...

Dus ik bedacht en deed iets leuks. Zonder de oorbellen te beschadigen. (Als ik ooit toch mijn zilveren oorringetjes weer terug wil, dan kan ik die altijd weer zo tevoorschijn toveren). M'n favo kleurtjes garen wikkelde ik rondom de ringetjes! Wil je zien hoe ik dat precies deed? Kijk maar met me mee!

Allereerst zocht ik mijn lievelingskleurtjes bij mekaar. Oranje, groen, geel, rood en bruin. Ik gebruikte borduurgaren én naaigaren.
 
Misschien ken je deze nog? Er waren in de jaren '90 veel die deze ringetjes droegen!
 
Ik begon met het kleurtje rood en knipte daar een dubbele draad van af.
 
Door het lusje rondom het ringetje te slaan en het dubbele draadje weer terug, door het gaatje van het lusje, te halen kun je met je eerste kleur beginnen.
 
Ik begon in het hoekje bij het begin van de versiersels. (Zie foto).
 
Maak vervolgens (weer) een lusje...
 
En haal daar (wederom) je dubbele draad doorheen.
 
Herhaal deze handeling keer op keer, totdat het eerste stukje van je oorring mooi vol zit met jouw eerst gekozen kleur garen. (Je kunt meerdere keren met het draad heen en weer gaan, ligt eraan hoe dik je het draad op het ringetje wilt hebben).
 
En dan is het tijd voor het tweede kleurtje! Knip ook daarvan een dubbele draad af en bevestig die aan het eerste kleurtje draad door middel van een knoopje. (Zie foto).
 
 Met dit kleurtje doe je net als met het eerste kleurtje. Een lusje maken en de dubbele draad door het lusje terughalen...
 
En dat dan keer heel vaak!
 
Totdat ook je tweede kleurtje een feit is!
 
Zo wikkel je (of eigenlijk knoop je het draad) ook je derde en vierde kleurtje rondom de oorring.
 
En dan alleen nog het laatste kleurtje! Frutsel frutsel...
 
Het resterende draad werk je weg met behulp van een naald.
 
Gewoon een paar keer door het laatste kleurtje heen en weer steken. En dan het overgebleven draad afknippen. Zie je helemaal niets van terug!
 
Kijk maar!
 
Daarna ook het tweede oorringetje nog even!
 
En dan hebben ze heel veel zin om jouw oren blij te gaan maken, haha! Happy ears!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen