donderdag 22 september 2016

DIY LIGHTS & LAMPS | Een roos-ig lampenkapje


Ik 'maakte' dit grappige lampenkapje voor nog geen vijf euro! Het lampenkapje en de decoratie roosjes kocht ik bij de Action en maakte ik tot één leuk geheel. Voor in onze caravan, want daar hing al een jaar lang niks dan alleen maar een bolletje licht in de lucht, haha.

Echt van knutselen houden hoef je hiervoor niet want dit is zo gepiept. De lampenkap koop je kant-en-klaar (1,59 euro) en de roosjes zitten ook al ready for use, fleurig en kleurig, netjes in rijtjes, in handige vierkante pakjes (1 euro per pakje).

Ik nam paarse, blauwe en rode roosjes mee. En een wit ovaal-vormig lampenkapje.
 
De roosjes zijn gemaakt van een soort van schuim-achtig materiaal.
 
Vond (vind) de kleurtjes zo leuk bij mekaar passen!
 
Aan elk roosje zit een ijzeren draadje vast...
 
Die zou je er uit kunnen trekken om de roosjes vervolgens met alleslijm, met hun platte achterkant, op het lampenkapje te plakken. Maar ik prikte ze met hun ijzeren draadjes door het stof van het kapje heen...
 
En draaide de ijzeren draadjes daarna rondom het frame van het lampenkapje.
 
Van binnenin wordt het dan wel een wirwar van draadjes maar daar zie je niets van terug wanneer het lampenkapje eenmaal hangt.
 
Ik koos ervoor om iedere keer drie roosjes bij mekaar te prikken.
 
Vond (vind) dat wel heel gezellig lijken. Je zou natuurlijk ook rijtjes kunnen maken, of wat dan ook! Wat jij maar wilt.
 
Kijk, zo ziet het er van binnen uit wanneer hij af is.
 
En zo van de buitenkant!
 
Ben d'r heel blij mee!

2 opmerkingen: