donderdag 29 september 2016

DIY LANTERNS | Lantaarntje versierd met vuursteentjes


Ik vind deze zo ontzettend leuk geworden! Het is een houten lantaarntje vol geplakt met gevonden vuursteentjes. Heb er een tijdje over gedaan (normaal gesproken moet bij mij alles meteen af maar dit keer had ik geduld, haha) maar ben erg blij met het resultaat! Hij is stoer, uniek en herfstig. En heel sfeervol wanneer je hem 's avonds op tafel, of ergens in de vensterbank, hebt staan. Met uiteraard het waxinelichtje aan, hihi.

Ik heb hem zelfs nu stiekem al aan, haha. Omdat de zon vandaag niet schijnt, omdat de wind heerlijk waait, en omdat het hier in ons caravannetje al best een beetje donker genoeg is. Gezellig! Heb jij ook zin om zoiets soortgelijks te maken? Kijk dan maar met me mee! Met foto's en tekst laat ik jullie zien en lezen hoe ik dit leukertje in mekaar heb geknutseld!

Het idee om iets met vuursteentjes te doen ontstond een aantal weken geleden, op de zandvlakte.
 
Daar lagen er nogal wat van die mooie bruinkleurige steentjes.
 
 Ik wilde er iets van maken! M'n moeder (die toen bij me was) dacht aan een fotolijstje. (Ook leuk idee trouwens!) 
 
Maar toen ik (een paar dagen later) bij de Action kwam zag ik deze staan en wist ik meteen: Dit wordt mijn vuursteentjes project, haha.
 
Ik kocht het lantaarntje (voor nog geen 3 euro volgens mij).
 
Samen met deze alleslijm (zit in een kartonnen doosje).
 
En ging toen aan de slag.
 
Ik spoot een hoop lijm op het hout en plakte de vuursteentjes, in alle vormen en maten, er boven op.
 
En toen het eerste kantje klaar was moest ik dit eerst een dag laten drogen. (Deze lijmt droogt toch iets minder snel dan dat op de verpakking staat, maar! Als het uiteindelijk droog is zitten de steentjes wel echt heel goed vast!)
 
De volgende dag was het tijd voor kantje nummer 2.
 
Toen ik na een paar dagen alle kantjes had gedaan...
 
Besloot ik ook de bovenkant te doen.
 
En toen de bovenkant vol zat met steentjes vond ik ook dat er nog wel wat meer steentjes op de zijkantjes geplakt konden worden. Aan de onder- en bovenkant.
 
En toen bleef er aan elke kant nog één smal kaal richeltje over.
 
Ook die beplakte ik nog met steentjes en toen zat het lantaarntje echt helemaal vol. (Tenzij je ook nog de richeltjes tegen het glas aan wilt doen, wat eventueel ook best nog zou kunnen).
 
Klaar om gebruikt te worden.
 
Ik stopte er een groot waxinelichtje in.
 
Samen met een handje vol herfst!
 
Kijk, zo!
 
En toen gaf ik hem een mooi plekje.
 
Knusjes naast dit schattige eekhoorntje.
 
Herfstig genieten geblazen!

2 opmerkingen:

  1. ik kom toevallig op je gezellige blog terecht ... de lataarn is heel sfeervol geworden echt een herfstlataarn ...
    ik ga nog een kijkje nemen in je vorige berichten ...
    ik wens je een fijne week toe ...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel:)! Leuk dat je reageert. Jij ook een fijne week toegewenst!

      Verwijderen