zondag 11 september 2016

DIY PINE CONES | Herfstige dennenappel hangers


Met dennenappels kun je zoveel! Zoals bijvoorbeeld deze leuke hangertjes maken. Ik kwam het ideetje tegen op Pinterest en vond ze zo leuk dat ik ze tijdens de herfst besloot te maken en niet pas met de kerst, waarvoor die DIY eigenlijk was bedoeld.

Ik had nog van die kleine pompommetjes liggen, een tijdje geleden eens bij de Action gekocht. Volgens mij liggen ze zelfs nu nog steeds gewoon in hun winkel. Verder heb je hiervoor lijm nodig. En wat gekleurd (borduur of katoen of wol)garen.

Allereerst moet je dus even op zoek naar een paar dennenappels, in de natuur of bijvoorbeeld in de Action, die heeft ze rond deze tijd meestal ook wel liggen.
 
Ik koos voor echte herfstkleuren pompommetjes!
 
Alleslijm bij de hand.
 
En dan kun je beginnen! Een drupje lijm op elk schupje...
 
En daar bovenop plak je de pompommetjes.
 
Al gauw wordt het een gezellig geheel.
 
Ook de andere kant nog even...
 
En toen was mijn eerste klaar! (Ik beplakte alle schubben maar je kunt natuurlijk ook slechts een aantal schupjes versieren, alsnog heel erg leuk!)
 
Next one.
 
In totaal maakte ik er drie.
 
Om ze op te hangen gebruikte ik een paar verschillende (herfst)kleurtjes borduurgaren.
 
Als het goed is zit er bovenop (of is het nou onderop?) nog een klein uitstulpsel waaraan je het garen kunt bevestigen. Handig om bij het zoeken of kopen van de dennenappels daar eventjes op te letten!
 
En dan kun je ze een leuk plekje geven! Ik hing ze aan de kastdeurtjes in onze caravan.
 
Herfstig leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen