maandag 12 september 2016

DIY WREATHS | Drentsche bos krans


Toen ik laatst door de Drentsche bossen liep kreeg ik een leuk ideetje. Een Drentsche boskrans maken! Gewoon van materialen die je daar kunt vinden. Takjes. Groen. Heide. Dennenappels. Met mekaar allemaal dingetjes die je meteen aan Drenthe doen denken!

Wanneer je deze ook wilt maken dan is het handig om een snoeischaartje mee te nemen als je het bos ingaat. En een zak om alle gevonden spulletjes in te stoppen. Ikzelf maakte de krans ter plaatse. Behalve de dennenappels, die nam ik mee en bevestigde ik later.

Een snoeischaartje. Check!
 
Ik begon allereerst met het maken van de basis. Hiervoor heb je buigzame takjes nodig. Niet te dikke en niet te dunne.
 
De blaadjes schraap je er van af.
 
En met de takjes ga je dan een rondje maken. Draai de takjes om elkaar heen...
 
En voeg daar elke keer weer een extra takje aan toe.
 
Totdat je beide uiteinden aan elkaar kunt bevestigen. Dit doe je ook weer door middel van draaien. Gewoon de takjes om elkaar heen draaien en op den duur zit de cirkel dan vast.
 
Voeg wat extra takjes toe wanneer je nog niet tevreden bent over de stevigheid.
 
Tadaa! Dit is dan de basis van je krans.
 
En daarna ga je op zoek naar iets groens. Ik vond deze plant met hele buigzame sierlijke en groene takken.
 
Wikkel ook daarvan genoeg rondom je krans.
 
En dan is je krans klaar om met heide versierd te worden!
 
Knip daarvan kleine stukjes af, met nog een redelijk lang steeltje eraan.
 
Die steeltjes druk je vervolgens ergens tussen de takken van je krans.
 
Totdat je hele krans mooi vol zit.
 
En dan nu alleen de dennenappels nog!
 
Maak daar touwtjes aan vast. (Ik heb bindtouw gebruikt).
 
Wikkel die om je krans.
 
En maak die aan de achterkant vast, door middel van knoopjes.
 
Ready!
 
Nu alleen nog een lusje aan de achterkant bevestigen.
 
Waaraan je de krans op kunt hangen.
 
Zoals bijvoorbeeld aan je voordeur! Ik hing hem echter aan de achterkant van onze caravan omdat we nu even niet thuis zijn. Vind 'm superleuk geworden! Jij ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen