dinsdag 4 oktober 2016

DIY ACORNS | Herfstig naambordje


De natuur geeft ons tijdens de herfst zoveel leuke knutselmaterialen! Mijn handen beginnen gewoon te kriebelen wanneer ik weer iets moois op de grond zie liggen, dat net even daarvoor uit een boom is gevallen. Kastanjes, beukennootjes, dennenappels en ook eikels!

Die laatste heb je er werkelijk in alle soorten en maten. Soms zie je hele lange dunne liggen. Maar voor een projectje zoals deze heb je juist korte dikkertjes nodig. Met een platte brede onderkant! Ik vond zo'n boom, die er heel wat van die eikels had laten vallen. En maakte daar dit gezellige naambordje van. LOVE. Omdat ik van de herfst hou!

Tijdens het wandelen kwam ik die perfecte eik tegen.
 
Gelukkig had ik (poep)zakjes mee, haha!
 
Aan een flink zakje vol had ik genoeg.
 
Wat je verder nodig hebt is een houten plankje (deze hadden wij toevallig nog in onze schuur liggen, een restje van een keukenplankje dat wij eens maakten). En witte houtlijm. (Ik gebruikte die van het merk Ponal, D3. Het is waterbestendig en de lijm is wit maar droogt transparant op). En dan kun je een woord of naam gaan verzinnen!
 
Voordat je begint met lijmen is het handig om eerst even te checken of de letters van jouw woord of naam allemaal op het plankje passen.
 
Spuit vervolgens een kloddertje lijm op de platte onderkant van een eikeltje...
 
Dit mag (moet) best een flinke klodder zijn!
 
En plak die daarna op het hout. Eventjes goed aandrukken. En dan is het tijd voor de rest van de eikeltjes!
 
L.
 
O.
 
V.
 
E.
 
Love! Ik vond m'n woord-bordje op dit punt nog ietwat saai en besloot daarom nog meer herstigheden toe te voegen!
 
Zoals deze dingetjes, ik weet niet hoe ze heten maar ze vallen momenteel ook allemaal naar benee.
 
En zoals deze dingetjes, ze lijken op mini dennenappeltjes.
 
Met de vleugelachtige zaadjes maakte ik een lijstje rondom mijn woord.
 
En de mini dennenappeltjes plakte ik her en der op, alsof het blaadjes zijn die naar beneden dwarrelen!
 
Ready!
 
Omdat het lijm waterbestendig is zou je dit plankje ook buiten neer kunnen zetten of op kunnen hangen! Ik zette hem hier neer, op een plankje in onze caravan. Als we straks weer thuis zijn ga ik hem misschien wel buiten neerhangen! Gezellig ergens bij de voordeur ofzo.
 
I love fall!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen