maandag 3 oktober 2016

DIY BIRTHDAY GIFTS | Verjaardagsbroche van vilt


Deze maakte ik voor mijn zwager, die een paar week geleden 30 werd! Hij vond 'm tof en droeg 'm de rest van de dag op z'n shirt, for all to see, 30! Nu maakt het voor deze DIY eigenlijk niet uit hoe oud iemand wordt, zo'n vilten broche kun je namelijk altijd maken! Of iemand nu 5 wordt of 24 of zelfs 85!

Dus ken jij iemand die bijna jarig is? En heb jij ook zin om diegene te verrassen met zo'n leuke broche? Kijk dan met me mee! Ik laat je zien hoe ik de mijne maakte.

Allereerst koos ik voor een paar leuke (en toepasselijke, want ik maakte deze broche voor een man) kleurtjes vilt.
 
En knipte daar drie rondjes uit (2 grotere en 1 wat kleinere, op deze foto zie je maar 1 grote), twee lintjes, en de cijfers 3 en 0. Verder besloot ik er nog een paar sterretjes-knoopjes bij op te naaien. Extra feestelijk!
 
Oké, alle spulletjes verzamelen! Een schaar en een naald. Gele, blauwe, groene, rode en oranje naaigaren. De vilt figuurtjes. De sterretjes-knoopjes. En een veiligheidsspeld.
 
Ik begon met de lintjes. Die naaide ik bovenaan schuin aan elkaar.
 
Daarna naaide ik de lintjes onderaan 1 van de grote rondjes.
 
De volgende stap waren de cijfers. Die naaide ik op het kleine rondje.
 
Waarna ik het kleine rondje, met de cijfers, op het grote rondje, met de lintjes, naaide.
 
Vervolgens waren de knoopjes aan de beurt! Die naaide ik rondom de cijfers.
 
En toen ontdekte ik pas dat ik nog een groot rondje nodig had, haha.
 
Namelijk om alle lelijke stiksels, aan de achterkant, mee te verstoppen.
 
Maar voordat ik dat tweede grote rondje op de eerste naaide, stikte ik eerst de veiligheidsspeld erop.
 
En toen kon ik de broche afmaken.
 
Ja, ook de achterkant lijkt nu netjes.
 
Happy 30th birthday!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen