dinsdag 11 oktober 2016

DIY LANTERNS | Sfeerlichtje met herfstbladeren


Met bladeren heb ik deze herfst nog niet zoveel geknutseld. Toch zijn een heel aantal inmiddels al verkleurd in de allermooiste kleuren! Ik vond dat het tijd werd om met die mooiertjes toch eens wat leuks te gaan doen. Na even gegoogled te hebben werd al snel duidelijk wat ik ging maken. De gezelligerd die je hierboven op de foto ziet staan!

Je komt ze op het internet echt werkelijk waar overal tegen. Sfeerlichtjes met herfstbladeren. Iedereen geeft zo z'n eigen draai eraan maar het resultaat is eigenlijk altijd knus en sfeervol! Wil je ook zo eentje maken? Dan alvast heel veel DIY plezier toegewenst!

Allereerst zocht ik buiten een aantal mooie bladeren. (Je kunt ze eventueel eerst even tussen een boek of in een bloemenpers stoppen, platte bladeren zijn namelijk iets fijner om mee te werken).
 
Verder heb je nodig: Een glazen (oude groente)pot, een kwast en (ik gebruikte) acrylic varnish van de Action. (Die potjes, je hebt ze in glans en in mat, staan bij de schilderspulletjes).

En dan kun je beginnen! Knijp een flinke klodder varnish op je pot...
 
Verdeel dat met je kwast over het glas...
 
En plak daarop je eerste herfstblad. Ik smeerde ook varnish op de bladeren zelf, dit droogt transparant op en lijkt dan best wel leuk!
 
Waar je de bladeren plakt mag je helemaal zelf bepalen!
 
Ik plakte ze kriskras door mekaar maar hield wel rekening met de kleuren.
 
Het duurt niet heel lang en dan droogt de varnish ook al (transparant) op...
 
Aan het eind strikte ik nog een touwtje met beukennoot hulsjes om de hals van de pot. En toen was hij klaar. Mijn herfstig blader sfeerlichtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen