zondag 9 oktober 2016

DIY PILLOWS | Granny square kussenhoes

 
Een granny square kussenhoes m(h)aken! Ik wilde dat al heel lang en heb het nu dan ook eindelijk eens echt gedaan. Superleuk issie geworden! Vind ik dan. De kussen heeft nu een mooi plekje in onze caravan gekregen maar wordt straks zeker weten tussen alle andere kussens, bij ons in huis op de bank, gepropt, haha. Gezellig dinkie.

En het kostte helemaal niet zoveel tijd als dat ik had gedacht! Dus ben je soms net zo'n ongeduldje als mij, haha, dan alsnog is dit een tof DIY projectje! Alles wat je hiervoor nodig hebt is een kussen (het liefst met een simpel hoesje erom die bij jouw kleuren garen past), verschillende kleuren garen, een schaar en een naald. En dan kun je aan de slag!
 
Ik gebruikte vier kleuren.
 
Bruin, geel, groen en rood.
 
En koos voor wol garen, lekker zacht en warm!
 
Je kunt natuurlijk ook prima twee of drie (of juist meer dan vier) kleuren gebruiken. Wat je zelf mooi vindt!
 
Haak door totdat je voorkant groot genoeg is.
 
Daarna kun je met de achterkant bezig!
 
Ik haakte de achterkant in 1 kleur. M(h)aak deze precies even groot als de voorkant.
 
Daarna haakte ik 1 randje vasten...
 
Om zowel de voorkant als de achterkant.
 
Oja, de touwtjes ook nog eventjes wegwerken...
 
En dan kun je beide kantjes op mekaar leggen en aan elkaar haken.
 
Dit deed ik door middel van schelpjes haken. Zo ontstaat er na enige tijd een mooie roezelrand.
 
Wanneer je drie kantjes hebt dichtgem(h)aakt dan kun je de kussen erin schuiven...
 
Om vervolgens het allerlaatste kantje dicht te m(h)aken.
 
Ook de laatste touwtjes nog even wegwerken...
 
En dan issie klaar.
 
Jouw (mijn) kleurrijke originele handmade kussenhoes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen