maandag 24 oktober 2016

DIY WREATHS | Takken herfstkrans met uiltjes

 
Ik hou wel van wat gezelligheid aan onze voordeur! Hangend in de vorm van een krans bijvoorbeeld, haha. Zo'n saaie deur vrolijkt daardoor meteen een stuk op! Ook zin om zo'n takkige herfst'krans' te maken? Ik leg je hieronder uit hoe ik die van mij in elkaar flanste!

Met vier stevige takken. Gevonden in het bos. Met mos en herfstige decoratie. Ook gevonden in het bos. Verder gebruikte ik vilt (voor de uiltjes), touw en wat (hout)lijm. En een schaar had ik nodig. En dat was het ook al!
 
Een reus van een boom voorzag mij van deze gave takken.
 
Met touw knoopte ik ze op de hoeken aan mekaar.
 
Zodat deze rechthoek ontstond.
 
Daarna kon ik beginnen met het versieren van de krans!
 
Het mos bevestigde ik met (bind)touwtjes om de onderste tak. Omdat het mos zo fluffy is zie je niets van de touwtjes terug als je deze aan de achterkant vastknoopt.
 
Kijk maar!
 
Om een paar eikeldopjes en beukennoot hulsjes knoopte ik ook een touwtje...
 
En die maakte ik, met wederom knoopjes aan de achterkant van de krans, vast in een hoek.
 
 Lijkt leuk!
 
Met wat dennenappels deed ik precies hetzelfde...
 
Die gaf ik bovenin de hoeken van de krans een plekje!
 
En met deze kastanjeschillen (bolsters noemen ze die ook wel) wist ik de uiltjes op mijn krans vast te zetten! Maar voordat ik jullie laat zien hoe ik dat precies deed leg ik jullie eerst uit hoe ik die schattige uiltjes maakte.
 
Het is heel simpel eigenlijk. Ik maakte een drieling en daarvoor had ik drie kastanjes en zes eikeldopjes nodig en een klein beetje vilt. Verder gebruikte ik een schaar en wat lijm. 
 
De eikeldopjes maakte ik plat van de achterkant, dit kun je heel gemakkelijk doen met een schaar. Beetje knippen en schrapen. Vervolgens spoot ik een flinke klodder alleslijm op de achterkant van de eikeldopjes...
 
 Die ik daarna op de bovenkant van het witte gedeelte (op de kastanje) plakte. Dit zijn (worden) z'n oogjes.
 
Uit de vilt knipte ik twee voetjes, twee vleugeltjes, een snaveltje en twee oogjes voor elk uiltje.
 
En ook die plakte ik met alleslijm op de kastanjes. (Zie foto). Alleen het duurde niet heel lang tot ik ontdekte dat die alleslijm niet fantastisch werkt. Dus niet veel later heb ik het vilt op de kastanjes vastgelijmd met houtlijm en dit werkte wel uitstekend! Blijft supergoed zitten.
 
Oké, terug naar de krans! In de kastanje-bolsters boorde ik met een schaar twee gaatjes (dit gaat heel gemakkelijk want die bolsters zijn redelijk zacht) waardoor ik daarna een touwtje haalde.
 
En je raadt het vast al, ook die bond ik om de onderste tak van mijn krans en knoopte ik aan de achterkant vast. Dit deed ik drie keer want ik had drie plekjes nodig om mijn uiltjes in vast te lijmen!
 
Dit deed ik met een flinke klodder houtlijm, werkt echt super! En droogt bovendien transparant op.
 
Kijk dan hoe lief! Cutie pie.
 
Nog even een touwtje aan de krans vastknopen waaraan je hem op kunt hangen en dan issie klaar! (Ik versierde de bovenste tak ook nog met wat mos).
 
'Drie kleine kleutertjes', haha. Love them, adorable birdies!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen