donderdag 24 november 2016

DIY BRACELETS | Twee stoffen armbanden


Dit zijn twee armbanden die ik jaren geleden eens heb gemaakt! Van stof. Ik draag ze eigenlijk nooit omdat ik ze toch net iets te breed om m'n pols vind zitten. Hou je toevallig, net als mij, ook eigenlijk niet zo van (hele) brede armbanden? Dan kun je zulkerds natuurlijk ook gewoon smal(ler) maken! Breed. Smal. Met stof kan het allemaal!

Een smalle stoffen armband heb ik alleen nog nooit gemaakt maar ik zit erover te denken om dat mooie herfststofje (met die gekleurde bladeren) daarvoor te gaan gebruiken. Want met deze leuke maar eigenlijk doelloze armbandjes doe ik verder toch niks en ik vind het ook zonde om zo'n prachtig stofje weg te gooien! Hoe klein het dan ook is, haha.

Waar ik de stofjes destijds heb gekocht weet ik niet meer.
 
Maar volgens mij zijn het allemaal quilt stofjes, soepele stofjes met prachtige printjes.
 
Voor de armband met de gekleurde herfstbladeren heb ik één stuk(je) stof gebruikt. Voor de andere, bruinkleurige, armband heb ik eerst verschillende stukjes stof aan elkaar genaaid voordat ik de achterkant erop naaide en vervolgens de rand er omheen.
 
Zoals je misschien al had gezien sluiten deze armbanden door middel van een knoop of twee knoopjes. Zo'n soort sluiting werkt perfect bij een stoffen armband én! Wanneer je een bijzondere knoop gebruikt lijkt dat natuurlijk ook nog eens extra leuk.
 
 De randjes om de armbanden heen heb ik genaaid.
 
Met de hand.
 
Dat heeft eventjes geduurd zoals je je misschien voor kunt stellen, haha.
 
Maar het was geen vervelend werkje.
 
Vond ik dan.
 
Een erg leuk feitje om in dit idee mee te nemen is dat stofjes werkelijk waar in eigenlijk alle kleuren en thema's wel verkrijgbaar zijn. Blauw, Kerst, roze en herfst. Enzovoort. Een hoop mogelijkheden dus! Ook al zin om een stoffen armband te gaan maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen