dinsdag 15 november 2016

DIY NECKLACES | Bottle necklace / flesje ketting met gedroogde bloempjes

 
Ik was meteen fan toen ik deze bottle necklaces op Pinterest voorbij zag komen! En ik kwam er ook al snel achter dat ik niet de enige ben die deze zo leuk vindt... DIYers stoppen werkelijk van alles in deze schattige mini flesjes, die vervolgens als hangertjes fungeren. Strandjes, terrariums, fotootjes, en ga zo nog maar eventjes door. Ik besloot in mijn allereerste bottle (ik zeg allereerste omdat ik het vermoeden heb dat ik in de toekomst nog wel meer ga maken, haha) gedroogde bloemetjes te stoppen.

Missie geslaagd, vind ik! Ben enorm blij met het resultaat! En daarom laat ik jullie graag zien hoe ik deze ketting in mekaar knutselde. Wat je zeker nodig hebt is natuurlijk zo'n mini flesje. Nu vraag je je misschien af waar je die kunt krijgen... Nou, het antwoord is simpel. Action! Haha. Ik kocht daar vorige week een knutselsetje waarin acht van die mini flesjes zaten. (Voor slechts 80 cent). Gevuld weliswaar, met gekleurde knutselprulletjes. Maar die kun je gemakkelijk even in een boterhamzakje, of iets dergelijks, stoppen. Zodat je vervolgens de lege flesjes hiervoor kunt gebruiken!
 
Kijk, dit is zo'n knutselsetje. (Dan weet je waar je naar op zoek moet gaan, wil je ook zo'n ketting maken, haha).
 
Verder heb je secondelijm nodig en zo'n ringetje met een schroefje eraan. Schroefoogjes heten die! Die kun je zeker bij de Gamma of Praxis krijgen. Ik had deze toevallig nog in huis liggen.
 
Schroef het oogje in de bovenkant van het kurkje, de 'deksel' van het mini flesje.
 
En ga vervolgens op zoek naar iets dat je graag in je flesje wilt stoppen. Dit kan van alles zijn. Ik koos voor gedroogde bloemetjes. Die ik afgelopen zomer in m'n bloemenpers had gestopt.
 
Ik vond een paar mooie geeltjes met hele kleine groene blaadjes, ideaal voor zo'n mini flesje!
 
De bloemetjes stopte ik al vouwend als eerste in het flesje...
 
En de blaadjes 'propte' ik er daarna voorzichtig bij.
 
Om de bloemetjes en de blaadjes een mooi plekje in het flesje te geven gebruikte ik een haaknaald.
 
Een beetje duwen en trekken. Totdat ik tevreden was!
 
En dan kun je het flesje dichtmaken! Ik deed dit met secondelijm, dan weet ik (bijna) zeker dat het kurkje naderhand niet meer los zal laten.
 
Spuit een flinke laag secondelijm op de onderkant van het kurkje...
 
En druk die vervolgens terug in het flesje. Het overtollige lijm even weghalen met een tissue, dan even een seconde wachten, en dan is je hanger klaar!
 
Als ketting gebruikte ik een leren koordje. Maar je zou dit hangertje natuurlijk ook prima aan bijvoorbeeld een zilveren kettinkje kunnen hangen!
 
Ik bevestigde nog een extra ringetje aan het schroefoogje...
 
Haalde het leren koordje d'r door...
 
En klaar wastie!
 
M'n allereerste bottle necklace!
 
Ontzettend happy mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen