woensdag 30 november 2016

DIY NECKLACES | Choker kralen ketting weven

 
Een choker ketting. Ik denk dat het ergens in mijn tienertijd was toen ik die tattoo achtige choker kettinkjes voor het allerlaatst droeg. Maar toch ben ik ze eigenlijk altijd wel leuk blijven vinden. Niet perse die elastische tattoo achtige hoor, maar gewoon... De choker ketting in het algemeen. Het werd dus eigenlijk wel tijd om er zelf eens eentje te gaan maken, vond ik!

En dat deed ik, vorige week, op de manier van de geweven kralen armbandjes die ik eerder al eens met jullie deelde. In de berichtjes Kralen armband weven, deel één en Kralen armband weven, deel twee leg ik jullie uitvoerig uit hoe dit weven van kralen precies in zijn werk gaat. Wil je ook zo'n kralerige choker ketting maken? Dan raad ik je dus aan om eerst eens door te klikken naar die berichtjes!
 
Knutsel ingrediënten:
- Weefraam of een doos
- Mini kraaltjes
- Naald (hele dunne)
- Sieradendraad (ik gebruikte quiltgaren, sterk garen!)
- Schaar
- Sieraden slotje/sluiting
 
 
 
Waar ik dit keer geluk mee had waren de weeframen, die m'n moeder op een rommelmarkt vond en voor mij kocht! In de berichtjes van de geweven armbanden gebruik ik een doos in plaats van een weefraam. Beide is mogelijk! Een doos kun je voor zo'n choker ketting dus ook gewoon gebruiken als je geen weefraam in huis hebt liggen!
 
 
Ik gebruikte het grootste weefraam want een ketting moet wel iets langer worden dan een armband dus het grote weefraam had ik hiervoor zeker nodig! Ik spande zes touwtjes en maakte het weefdraadje vast aan het eerste touwtje. (Zie foto).
 
 
 
En toen kon ik beginnen met het rijgen van de kraaltjes! Ik weefde een patroontje in mijn ketting die ik ook al eens eerder in een armbandje had geweefd.
 
 
 
Als de ketting ongeveer lang genoeg is (dit is even gokken, je kunt hem beter te lang maken dan te kort, een te veel aan kraaltjes kun je er namelijk zo weer afhalen) dan kun je de touwtjes los gaan halen...
 
 
 
En kun je de laatste kraaltjes op de touwtjes gaan rijgen.
 
 
Natuurlijk ook nog even het slotje bevestigen.
 
 
En dan issie klaar! Mijn allereerste sinds jaren choker ketting.
 
 
Vind hem erg tof geworden en ga hem denk ik regelmatig dragen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen