zondag 13 november 2016

DIY SINTERKLAAS | Sinterklaas boompjes


Dit ideetje ontstond toen ik hier en daar Sint vilt figuurtjes tegenkwam op het internet. Zo leuk! Ik zag ze zitten in bootjes en op kransen, en vrolijk hangen aan herfsttakken. Heel erg sfeervol allemaal! Dus ik besloot ook een paar van die leukertjes te maken. Voor in onze bonsai boompjes bij 't voorraam.

Voor de figuurtjes gebruikte ik dus vilt. (Bij de Action verkrijgbaar). En om ze op te vullen gebruikte ik wolgaren. Verder heb je naaigaren, een naald en een schaar nodig, en dat was het ook al. Om de boompjes extra gezellig te maken wikkelde ik er ook nog een slinger van lichtjes in. Vooral wanneer het net begint te schemeren is dat zo plezierig knusjes!

Ik begon met het knippen van de figuurtjes. Ik knipte een Sint, een schoen, een cadeautje...
 
Een paard, een boom, een boot...
 
Een Piet en een chocoladeletter.
 
En toen kon ik beginnen met naaien.
 
Ik naaide eerst alle onderdelen op mekaar...
 
En naaide daarna het figuurtje dicht.
 
Voordat ik 'm geheel sloot propte ik er nog even een beetje garen in (met gebrek aan andere/betere vulling).
 
En toen wastie klaar! M'n eerste Sint vilt figuurtje.
 
De rest van de figuurtjes knutselde ik ook net zo in mekaar...
 
En toen hadden ze allemaal nog een lusje nodig waaraan ik ze op kan hangen!
 
Daarvoor gebruikte ik weer het garen. Knip daar voor elk figuurtje een klein stukje van af, steek dat stukje garen met een naald door de bovenkant van je figuurtjes, dan nog even een knoopje in het garen leggen en klaar zijn ze!
 
Kijk, dit is de lichtjes slinger die ik in onze boompjes hing. Nu weer in heel veel winkels verkrijgbaar omdat de Kerst eraan komt. Maar misschien heb je, net als mij, ook nog wel zoiets in huis liggen?
 
Ik wikkelde eerst de lichtjes in de boompjes.
 
En daarna hing ik de figuurtjes erin.
 
En toen waren m'n feestelijke Sint boompjes klaar! Heb je geen bonsai boompjes in huis staan? Wat natuurlijk heel goed mogelijk is, haha. Dan staat er misschien wel een andere plant bij jullie in huis die je op deze manier kunt versieren!?
 
Nog eventjes wachten tot het buiten donker wordt en dan kun je hier optimaal van genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen