dinsdag 13 december 2016

DIY CHRISTMAS | Kerstige bottle necklace

 
Waarschijnlijk ben je zoiets al wel eens eerder op het internet tegengekomen! Een bottle necklace. Een flesje ketting, in het Nederlands. Klinkt alleen lang niet zo leuk, haha. Een maand geleden maakte ik mijn allereerste bottle necklace. Ontzettend leuk om te doen! Dus ik ging voor deze maand ook eentje maken. Een kerstig exemplaar. Met rode mini pareltjes en een paar hele kleine groene conifeertakjes. Met van die bruine, dennenappel-achtige, bolletjes eraan.

Vind die combi van kleuren zo leuk geworden! Het allerliefst had ik daarbij dan een goudkleurig schroefoogje in het kurkje geboord, maar helaas, ik had alleen nog maar een paar zilverkleurige in huis liggen. Misschien een leuke tip voor jou, als je ook zo eentje wilt gaan maken!
 
Knutsel ingrediënten:
- Mini flesje
- Minipareltjes (of gewoon glitters kunnen ook heel leuk zijn)
- Conifeertakje met van die bruine bolletjes eraan
- Secondelijm
- Schroefoogje
- Koordje of ketting
 
 
Die miniflesjes kocht ik bij de Action (in een verpakking van 8). Met deze leuke minipareltjes er al in!
 
 
Alles wat ik maar hoefde te doen was dus een deel daarvan uit het potje gieten (in een boterhamzakje ofzo), zodat er ruimte ontstond voor de conifeertakjes plus bolletjes.
 
 
Toen ik dat had gedaan schroefde ik het schroefoogje in het kurk-dekseltje. (Dit schroefoogje is redelijk groot! Eigenlijk kun je hem beter net een slag kleiner kopen).
 
 
 
 
En daarna ging ik op zoek naar geschikte takjes en bolletjes. (Laat deze trouwens eerst goed drogen voordat je ze in een flesje stopt, anders beslaat het van binnen!) Lang niet alle bolletjes pasten erin, maar de allerkleinsten wel.
 
 
En eenmaal in het flesje leken ze helemaal niet meer zo klein!
 
 
 
 
Vervolgens hoef je alleen nog het dekseltje te bevestigen. Breng de secondelijm ruimschoots aan op de onderkant van het dekseltje en druk het dekseltje daarna op z'n plaats. Even goed aandrukken en dan is je bottle klaar!
 
 
 
Het koord dat ik voor mijn kerst-bottle gebruik is dezelfde als die ik voor mijn andere (gedroogde bloempjes) bottle gebruik. Wel zo handig aangezien ik momenteel verder even geen ander koord in huis heb liggen. Ik vind een koord leuk staan bij zo'n bottle. Maar natuurlijk kun je zo'n bottle ook gewoon aan een zilveren of gouden kettinkje laten hangen. Ook heel leuk!
 
 
Leuk hè? Kerst in een flesje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen