zaterdag 10 december 2016

DIY CHRISTMAS | Rendier broche van vilt


Christmas is on its way! And I just love it! 'k Hou zo van de gezellige sfeer die begin december plotsklaps overal weer lijkt op te duiken. De kerstverlichting wordt weer uit de kasten getrokken. De kerstmarkten worden weer georganiseerd en bezocht. En wij, creatievelingetjes, kunnen ons weer lekker uitleven met dit geweldige thema. Kerst!

Zo maakte ik gisteravond dit stoere broche-je. Een rendiertje dat behalve stoer ook best wel een beetje schattig is. Ik ga hem zeker dragen want vind 'm enorm leuk geworden. Wil je weten hoe ik hem precies in mekaar knutselde? Zodat je deze leukerd eventueel zelf ook kunt gaan maken? Kijk dan maar met me mee!

Knutsel ingrediënten:
- (Een klein beetje) vilt in verschillende kleurtjes
- Twee (sterretjes) knoopjes
- (Ongeveer) 30 mini kraaltjes
- Schaar
- Naald
- Een beetje wolgaren
- Naaigaren en/of borduurgaren
- Veiligheidsspeldje

 
Je hebt hier eigenlijk maar een klein beetje vilt voor nodig. Ik gebruikte bruin voor het hoofdje van de rendier maar je kunt natuurlijk ook voor een andere kleur kiezen. Verder ging ik voor een traditionele rode neus. En de geweitjes maakte ik groen.
 
 
Ik had toevallig nog een paar leuke knoopjes liggen in de vorm van een sterretje. (Destijds, alweer een paar maand geleden, bij de Action gekocht. Maar de laatste keer dat ik daar was lagen ze d'r nog steeds!) De sterretjes werden zijn oogjes. Verder knipte ik het hoofdje twee keer, en ook van de oortjes en geweitjes knipte ik er elk twee. En één neus.
 
 
 
 
Ik begon met de achterkant! Waarop ik de veiligheidsspeld bevestigde met een uitgeknipt stukje vilt, in de vorm van een hartje. Ook naaide ik de geweitjes vast aan de achterkant. (Zie foto's).
 
 
En op de voorkant naaide ik de oortjes, de oogjes en de neus!
 
 
 
 
 
 
En dan mist alleen het mondje nog! Die maakte ik met naald en garen en een rijtje minikraaltjes. (Zie foto's). 
 
 
 
En daarna, wanneer ook het mondje erop zit, kun je beginnen met het dichtnaaien van je rendiertje!
 
 
Op het eind nog eventjes volstoppen. (Als vulling gebruikte ik een beetje wolgaren).
 
  
 
En dan issie klaar! Dit stoere lieverdje!
 
 
Ook al zin om aan de slag te gaan?

2 opmerkingen: