zondag 29 januari 2017

DIY ANIMAL LIFESTYLE | Hondenspeeltje van oude shirts

 
Onze buren kregen de dag voor Kerst een nieuw hondje erbij. En hij is zo lief, dat klein wollig beestje! Schattige humpel. Ik besloot een leuk speeltje voor hem te maken. Een ideetje dat ik een tijdje terug al eens op het internet tegen was gekomen. Een hondenspeeltje maken van een paar oude shirts!

Supersimpel maar voor een pup misschien wel net zo leuk als een gekocht speeltje. Zo lang hij er maar in kan bijten en aan kan trekken, haha. Mijn kledingkast heb ik laatst uitgeruimd en zo kwam ik erachter dat deze shirts van mij weg konden. Natuurlijk heb ik die eventjes apart gelegd en niet meteen weggegooid want stel je voor... Misschien kan ik er ooit nog iets leuks van maken, haha. En ja hoor, al snel kwamen deze oude shirts dus heel goed van pas!
 
Knutsel ingrediënten:
- Oude shirt(s)
- Schaar
 
 
Ik had nogal wat oude shirts liggen en daarom kon ik kiezen voor drie verschillende kleurtjes. Maar zo'n hondenspeeltje kun je natuurlijk ook prima van 1 oud shirt maken.
 
 
 
Ik knipte van elke kleur drie of vier stroken.
 
 
Knoopte dit alles tezamen.
 
 
En legde vervolgens een vlecht in de stroken.
 
 
En als laatste legde ik weer een knoop.  
 
 
 
En toen was het eerste hondenspeeltje ook al klaar!
 
 
 
Ik maakte er twee. Ook eentje voor z'n grote broer, haha. Spike en z'n nieuwe vriend Boris!

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk ideetje!! Dat ga ik ook eens maken voor de honden van mijn zus!
    Zelf heb ik alleen katten, misschien maak ik ook wel een poezenversie :-)
    Groetjes en een fijne week,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n poezenversie klinkt echt heel leuk! Goed ideetje:). Have fun als je d'r mee aan de slag gaat!

      Verwijderen