vrijdag 20 januari 2017

DIY BABYSHOWER | Armbandje met babyvoetjes


Mijn zusje is weer zwanger:)! Van hun tweede kindje! Hun superblij maar wij natuurlijk ook, haha. Weer een neefje of een nichtje erbij! Dat is ook voor ons geweldig leuk. Kinderen zijn zulke heerlijke wezens, en het is altijd een feestje wanneer er weer een nieuw familielid onderweg is!

Ik wilde graag iets voor m'n zusje maken. En besloot na kort nadenken een armbandje te knutselen. Iets wat ze bijvoorbeeld nu kan dragen en daarna bijvoorbeeld in haar sieradenkistje kan bewaren. Voor later. Als een soort van herinnering. Aan deze bijzondere tijd. Ik zeg bijvoorbeeld. Ze mag natuurlijk helemaal zelf weten wat ze ermee doet en gaat doen, haha!

Knutsel ingrediënten:
- Polymeer klei
- Een malletje met baby figuurtjes
- Een mesje
- Satéprikker
- Borduurgaren
- En een schaar


Ik had niet meer zoveel polymeer klei in huis liggen maar gelukkig nog wel een paar mooie kleurtjes!


Dit is het malletje dat ik gebruikte voor de babyvoetjes. Het malletje kocht ik een tijdje terug eens op Marktplaats. Je kunt hem daar volgens mij nog steeds wel vinden.



Als eerste maakte ik het ronde schijfje.





Daarna maakte ik de voetjes. Nou ja, maakte... Ik hoefde dus alleen het klei in het malletje te drukken, echt heel simpel! Maar daardoor kreeg ik wel hele mooie babyvoetjes. Ik denk niet dat ik ze zo mooi uit m'n losse pols had kunnen maken.


Het overtollige klei sneed ik er met een mesje voorzichtig om weg.


En de overgebleven scherpe randjes boetseerde ik (alweer voorzichtig!) met m'n vingers glad.



Eventjes kijken of de voetjes passen... Ja! En toen pakte ik de rood.



Waarmee ik nog een klein hartje maakte<3.


Voor boven de voetjes. Heel voorzichtig drukte ik de klei-figuurtjes vervolgens in het bruine ronde schijfje klei. Je moet niet te hard drukken, want dan gaat de vorm van de figuurtjes verloren. Maar je moet ook niet te zacht drukken, want dan blijven de figuurtjes niet goed plakken. Haha, ingewikkeld hoor. Maar het was me gelukt!



Daarna hoef je alleen nog twee gaatjes in de zijkanten van je schijfje te prikken. Precies tegenover elkaar. Pas erop dat je de babyvoetjes en het hartje daarbij niet beschadigd.


En dan kan het stukje klei de oven in! Een half uurtje op ongeveer 110 graden.





Wanneer je schijfje uit de oven komt is het eerst nog eventjes superheet maar daarna koelt het snel af en kun je je armbandje af gaan maken. Dit deed ik met borduurgaren.


Ik knoopte een leuk motiefje (macramé) in de verschillende kleurtjes die ik uitgekozen had.


En vlocht op het allerlaatst aan elk uiteinde een vlechtje. Ready!


Tip! Je kunt het armbandje in een leuk doosje van bijvoorbeeld de Action stoppen (die hebben momenteel hele leuke liggen!) of natuurlijk inpakken in een leuk cadeaupapiertje. Maar je zou er eventueel ook nog een leuk kaartje bij kunnen knutselen, iets wat ik (dit keer) deed. Veel knutselplezier!

4 opmerkingen:

  1. Mooi!! En een hele dikke proficiat voor je zusje!!
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel:). Jij ook nog een fijn weekend, wat er nog van over is dan;)!

      Verwijderen
  2. Oh wauw!
    Gefeliciteerd!

    ps: Je kan deze ook in de creatieve linkparty op mijn blogje komen linken als je wilt.
    Het thema van deze week is namelijk 'rond' en daar past deze super goed in!

    Ik heb net je blog pas ontdekt, ik ga je even aan mijn leeslijstje toevoegen! :)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Okay, klinkt leuk, ik zal eens een kijkje nemen op je blog:)!

      Verwijderen