zondag 8 januari 2017

DIY CROCHET | Mijn allereerste haakwerk

Dit is mijn allereerste haakwerk ooit! (Ongeveer 2,5 jaar geleden gemaakt). Waarom dat perse meteen zo'n groot projectje moest zijn weet ik ook niet meer, haha. Ik wilde gewoon een kleed haken en dus waagde ik een poging, want haken had ik nog nooit eerder gedaan. Nou, haken heb ik er wel door geleerd! Alleen het kleed zelf was niet zo'n heel groot succes. Hij was te dik geworden, te zwaar en uiteindelijk hebben we hem maar zelden echt gebruikt.

Best wel jammer. Maar goed, zoals ik al zei, ik heb er wel iets van geleerd. Haken onder andere. Maar ook dat je zeker niet met twee draadjes garen tegelijk moet gaan haken wanneer je een lekker kleedje voor op de bank wilt maken, haha. Ondanks de uiteindelijke onhandigheid van het kleed vond ik hem wel heel mooi geworden! Kijk maar met me mee.

Ik vond deze mooie kleurtjes destijds bij de Wibra en Zeeman!

Ik haakte daarvan een heleboel vierkantjes...

En naaide die vervolgens met de hand aan elkaar.

Na het haken van het roezelrandje erom was mijn kleed klaar. Mijn allereerste haakwerk was volbracht. Een beetje doelloos en niet praktisch, maar ik was stiekem best een beetje trots, haha!

4 opmerkingen:

  1. Natuurlijk moet je daar trots op zijn! Ik vind dat het er heel goed uitziet voor een eerste haakwerk! Ik heb zo'n spijt dat ik mijn eerste gehaakte deken niet meer heb...
    Misschien kun je van dit haakwerk nog wel iets anders creëren, als je het niet gebruikt? Of anders gewoon als decoratie neerleggen natuurlijk.
    Wens je nog een fijne dag,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid! Dank je:), leuk om te horen. Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen... Heb hem namelijk ook weggedaan/weggegeven! Maar ik heb gelukkig de foto's nog:). Ik hoop dat iemand anders er op deze manier wel wat aan zal hebben. Leuk dat je reageert, zal straks even een kijkje bij jou gaan nemen!

      Verwijderen
  2. Al doende leert men. Petje af voor zo'n groot project hoor!