dinsdag 17 januari 2017

DIY JEANS | Mandjes maken van oude jeans

 
Dit ideetje kwam ik laatst tegen op Instagram. Vond het zo geniaal, wie bedenkt zoiets? Al denk ik dat laatste heel vaak wanneer ik toffe ideeën tegenkom op het internet, haha. Deze mandjes/bakjes zijn enorm simpel om te maken, en ook echt snel klaar, maar wel superleuk, en ook nog eens superhandig!

Kwam ik later dus achter. Want ik maakte de mandjes eigenlijk zonder doel. Nou ja, gewoon omdat het me zo leuk leek om ze te maken, haha. En omdat ik boven toevallig nog een paar oude spijkerbroeken had liggen. Maar toen ik ze gemaakt had kwamen ze ook meteen al goed van pas. Een paar van mijn rondslingerende knutselspulletjes kregen daarin ineens een mooi plekje. Opgeruimd staat netjes, helemaal in zulke leukertjes!
 
Knutsel ingrediënten:
- Spijkerbroek(en)
- Schaar
- Naald en draad
 
 
 
 
 
Knip het onderste stuk van de pijp af. En keer deze binnenstebuiten voordat je aan de slag gaat.
 
 
Pak daarna je naald en draad erbij.
 
 
En naai vervolgens de onderkant van de afgeknipte pijp dicht. De afgeknipte kant.
 
 
Kijk, zo!
 
 
 
Vouw daarna de onderkant van de dichtgenaaide jeanspijp op deze manier dubbel. (Zie foto's).
 
 
 
 
En naai dan beide puntjes soort van 'dicht'. (Zie foto's).
 
 
En dat is alles ook al. Je kunt nu de jeanspijp weer omvouwen... (Zo ziet dan de onderkant van het mandje eruit).
 
 
En tadaa! Een mandje! Hoe cool is dat? Het bovenste randje nog even omslaan en je kunt er vervolgens van alles instoppen, wat jij maar wilt.
 
 
Ben blij met de mijnen!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een grote stapel spijkerbroeken apart gelegd voor dit soort zelfmakers. Deze is heel goed te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig, jij kende deze handige DIY dus ook al:)!

      Verwijderen