woensdag 4 januari 2017

DIY YARN | Oplaadsnoer versieren

 
Wij hebben er hier een heleboel liggen. Oplaadsnoeren! Voor onze telefoons, voor mijn iPod, voor onze tablets, etc. Ik wordt er soms een beetje tureluurs van. Omdat wij ze ergens met z'n allen op een hoopje hebben liggen, haha. Das altijd zoeken geblazen wanneer ik er weer eens eentje nodig heb. Maar vanaf nu is dat verleden tijd! Wat betreft de oplaadsnoer voor m'n tablet dan, want die versierde ik vandaag met garen!

Tussen al die andere kale oplaadsnoeren hoef ik die vanaf nu dus niet meer te zoeken, die pik ik er op deze manier namelijk gewoon meteen uit. Handig! (Al moet ik voor die andere lastigerds nu ook nog even een oplossing verzinnen natuurlijk, misschien versieren met andere kleurtjes garen). Ik ga denk ik nog een hoop plezier hebben van dit simpele DIY-je!

Knutsel ingrediënten:
- Oplaadsnoer van één van je apparaten
- Garen in verschillende kleuren
- Naald en een schaar
 
 
Ik koos natuurlijk weer voor een paar van m'n favo kleurtjes!
 
 
 
 
Knip een streng garen van je eerste kleur af en knoop die om het allereerste stukje bovenaan/van je snoer.
 
 
 
 
Wat je daarna doet is eigenlijk constant knopen leggen. Op de manier zoals je hier boven op de foto's ziet staan. Het linker draadje leg je OVER de snoer naar rechts. En het rechter draadje leg je vervolgens ONDER de snoer door naar links, DOOR de lus van het linker draadje. Enzovoort, enzovoort.
 
 
 
Als je van kleur verwisselt knip je de draadjes (niet te kort) af en knoop je de nieuwe kleur gewoon over de overgebleven draadjes van de vorige kleur heen.
 
 
Tip! Houd de snoer 'vast' tussen je knieën, op deze manier kun je gemakkelijk knopen.
 
 
Terwijl je knoopt zul je merken dat het draad wat gaat draaien. Draai gewoon een beetje met het draad mee! Uiteindelijk zal er dan een soort van kolkend motiefje tevoorschijn komen.
 
 
Wanneer je je allerlaatste kleur hebt geknoopt werk je de overgebleven draadjes even met een naald weg. En klaar is je gezellige snoer!
 
 
En vooral ook handige snoer, omdattie zo goed opvalt.
 
 
I like it. A lot!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen