zaterdag 25 februari 2017

DIY BIRTHDAY GIFTS | Leeftijd maken van cupcakes

 
Het is alweer eventjes geleden maar fotootjes had ik destijds gelukkig wel gewoon gemaakt dus ik kan dit feestelijk ideetje alsnog lekkerrr met jullie delen! Het verjaardagscadeautje voor m'n zusje, die begin januari jarig was. Cupcake-jes in de vorm van haar leeftijd!

Yummy! Haha. Ik had nog een zakje van die mini cupcake vormpjes (extra klein zijn die) in huis liggen en toen kreeg ik ineens dit idee! Helemaal leuk is het als je toevallig ook nog wat van die sfeervolle birthday kaarsjes in huis hebt liggen. (En anders moet je daarvoor misschien toch even naar de HEMA racen, haha).

Knutsel ingrediënten:
- Cupcake vormpjes
- Cake mix of cupcake mix
- Oven
- Chocola (melk en wit)
- Pan, glazen kom en een gasfornuis
- Verjaardagstaartkaarsjes
- Iets plats, waarop je de cupcakes kunt presenteren (bijvoorbeeld een glazen snijplank, zoals ik gebruikte)

 
Kijk, dit zijn die mini cupcake vormpjes die ik gebruikte. Tijd geleden een keer bij de Wibra gekocht. Maar natuurlijk kun je voor deze DIY ook gewone cupcake vormpjes gebruiken! De cijfers (of het cijfer) worden (of wordt) daardoor alleen wel wat (of een stuk) groter.
 
 
Voordat ik de cupcake vormpjes vulde stopte ik ze hier in voor wat extra ondersteuning. 
 
 
Ik ging voor een cake mix! Omdat m'n zusje dol is op cake, haha.
 
 
 
 
De vormpjes waren snel gevuld en toen kon de eerste lading ook al de oven in!
 
 
Drie ladingen later... Haha!
 
 
 
 
Vervolgens zette ik alle cupcake-jes dicht naast mekaar, smolt ik de melkchocolade en strooide ik die er rijkelijk over.
 
 
 
 
Daarna ook nog eventjes de witte chocolade! (Oeh, ik krijg zin in chocola tijdens het maken van dit blogberichtje, haha. Niet goed).
 
 
(Aah, dit is beter, een glazen plaat, niks lekkers aan). Ik gebruikte deze glazen snijplank om de 'cupcake cijfers' op te zetten. Heel veel ideeën voor iets anders dan een grote snijplank heb ik eerlijk gezegd ook niet... Ik heb destijds nog een dik stuk karton geprobeerd maar dat was geen succes.
 
 
 
 
 
 
Zo, en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf...
 
 
Happy birthday little sis!

2 opmerkingen:

  1. Leuk, en het zien er lekkere cupcakes uit! Als je dan snel de 2 opeet, dan ben je nog maar 9 jaar, hihi ;-)
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Als dat eens zou kunnen;). Jij een fijne week alvast!

      Verwijderen