woensdag 22 februari 2017

DIY FELT COVER | Tablet hoes van vilt

 
Mijn moeder verraste me laatst met een paar hele mooie lapjes vilt. Gekocht op de markt in de stad. (Bij de Action vind je deze superkleurtjes nu eenmaal (nóg) niet, haha). Ik wilde hier echt iets speciaals van maken. Gewoon omdat dit helemaal mijn kleurtjes zijn. En na eventjes kort nadenken wist ik het ook al! Ik ging er een tablethoesje van maken!

Voor mijn mini tablet! Want een hoesje daarvoor had ik nog nodig en waarom dan niet gewoon zelf één maken als je toevallig toch zo'n knutselgek bent als mij, haha!? Trouwens ook leuk om zoiets te maken voor een iets kleiner apparaat, denk ik. Voor bijvoorbeeld een telefoon of een iPod ofzo.

Knutsel ingrediënten:
- Vilt
- Naald en draad
- Schaar
- Een knoopje

 
 
 
Wanneer je alle spulletjes hebt verzameld kun je vast twee stukken vilt op maat gaan knippen. Dit worden de voor en achterkant.
 
 
Zorg ervoor dat je de achterkant iets langer laat, dit wordt straks namelijk de sluiting. Naai vervolgens de twee stukken op mekaar (het is ondertussen even passen en meten geblazen zodat de tablet er naderhand goed en strak in past). (Zie foto).
 
 
Draai daarna de stofjes om.
 
 
Weer eventjes passen... Ja, hij past!
 
 
 
En toen ging ik de zijkantjes nog even leuk 'afwerken'. Dit hoeft niet perse. Het voegt misschien maar een heel klein beetje toe aan de stevigheid van het hoesje.
 
 
En toen was het tijd voor mijn figuurtje! Ik koos voor een herfstboom, met mijn initialen daarin. Op dit punt denk je misschien: "Had je dit niet beter al eerder op het groene stuk vilt kunnen naaien? Al voordat je de twee grote stukken op mekaar naaide?" Euh, ja, dat klopt helemaal! Haha. Ik maakte het mezelf even net iets moeilijker dan nodig was.
 
 
 
Priegel, priegel. Maar het is me gelukt!
 
 
 
En dan moet je op zoek naar een knoop. Ik koos voor deze glimmende leukert, die ik nog ergens tussen m'n knutselspullen had liggen.
 
 
 
 
Wanneer je de knoop hebt bevestigd kun je het onderste stuk vilt rond afknippen. Kijk vervolgens even goed waar het knoopsgat moet komen en knip die er daarna door middel van een 'streepje' in.
 
 
 
Als laatste werkte ik het flapje af met een naairandje, vond ik iets leuker lijken.
 
 
En toen was mijn tablethoesje klaar!
 
 
En kon ik hem in gebruik gaan nemen!

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk gemaakt! De kleurtjes vilt zijn echt prachtig en het rode randje vind ik mooi!
    En ik zou net hetzelfde voor hebben als jij: eerst het hoesje in mekaar naaien en dan bedenken dat je er nog applicaties op wou maken :-) Hihihi. Creatieve geesten werken niet altijd logisch hé.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid! Dank je:). Haha, ja erg hè. Maar je hebt gelijk hoor! Niet logisch maar gelukkig wel crea. Aan dat laatste beleven we een hoop meer plezier, haha! Groetjes Miriam

      Verwijderen