zondag 26 februari 2017

DIY GIFTS FOR KIDS | Knikkerzak

 
En dit maakte ik voor mijn neefjes! (Zie hier wat ik voor mijn nichtjes maakte). Voor ieder een knikkerzak. Gemaakt van vilt. In stoere kleurtjes. En met hun namen d'r op, extra leuk! Ik naaide ook nog op elk zakje een toffe afbeelding. Zo kregen ze beide echt hun eigen knikkerzak.

Voor de sluiting gebruikte ik veters, gekocht bij de Action. En verder kom je eigenlijk met een schaar en een naald en draad al een heel eind. En oja, je hebt hiervoor natuurlijk ook vilt nodig! Een stuk of wat kleurtjes. Met waaronder één iets groter stuk vilt. (Of twee grotere stukken in mijn geval).
 
Knutsel ingrediënten:
- Vilt
- Schaar, naald en draad
- Veters
- Veiligheidsspeld
- Eventueel knikkers
 
 
 
Uit het grote stuk vilt knipte ik een soort van rechthoek. De onderkant liet ik 'dicht'.
 
 
 
Vervolgens knipte ik de namen en de plaatjes uit.
 
 
En nadat ik die op de 'zakjes' had genaaid ging ik de tunneltjes voor de touwtjes (de sluiting) maken.
 
 
Naai deze aan beide kanten van de bovenkant van het 'zakje'.
 
 
En wanneer je dat hebt gedaan kun je het 'zakje' dicht gaan naaien aan de zijkanten. (Zie foto).
 
 
 
 
Voordat ik de veters door de tunneltjes haalde knipte ik eerst nog even de hoekjes van de tunneltjes af. (Zie foto's). Het knikkerzakje sluit daardoor naderhand beter.
 
 
 
 
 
 
Ik gebruikte een veiligheidsspeld om de veters gemakkelijk door de tunneltjes te halen. En aan het einde van elke veter legde ik een knoopje.
 
 
En toen waren de knikkerzakjes klaar!
 
 
Maar wat is nu een knikkerzak zonder knikkers? Inderdaad, een lege knikkerzak. Wel een beetje saai vond ik.
 
 
Gelukkig had ik nog een hele pot vol met knikkers van vroeger staan. Als kind was ik dol op knikkeren, haha.
 
 
Ik stopte hun knikkerzakjes helemaal vol.
 
 
En verraste die twee toppers met een leuk cadeautje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen