zondag 26 februari 2017

DIY GIFTS FOR KIDS | Poppendoosje

 
Ik heb nog twee 'late' DIY-jes voor jullie! Waaronder dit leuke poppendoosje. Ik noem het een laat DIY-je omdat ik deze poppendoosjes als kerstcadeautjes, vorig jaar, voor m'n beide nichtjes had gemaakt maar natuurlijk kunnen jullie dit ideetje anytime gebruiken! Er bestaan immers wel meer momentjes waarop kinderen verrast mogen worden met een kleinigheidje!

Ik maakte dus twee van deze poppendoosjes. De popjes maakte ik van vilt. De kussentjes en de knuffeltjes ook. En de dekentjes haakte ik van garen. De doosjes en de letters voor hun namen maakte ik niet zelf maar kocht ik bij de Action. En het ideetje voor het popje haalde ik van het internet. Wanneer je op Google 'Native American felt doll' intoetst krijg je een hoop popjes te zien die hier op lijken.

Knutsel ingrediënten:
- Vilt in allerlei kleurtjes
- Schaar, naald en draad
- Garen
- Haaknaald
- Houten letters
- Houtlijm
- Houten doosjes

 
 
 
Ik begon met het poppetje.
 
 
 
 
Maakte eerst de voorkant en daarna de achterkant.
 
 
Toen ik beide delen op mekaar had genaaid vulde ik het popje met wat garen.
 
 
 En toen was m'n eerste popje klaar!
 
 
 
Het kussentje en het konijnenknuffeltje maakte ik ook van vilt en het dekentje haakte ik van een paar bijpassende kleurtjes garen.
 
 
 
Deze doosjes liggen al een tijdje in de Action, misschien nu nog steeds wel!
 
 
En deze letters (soortgelijke dan) zag ik daar laatst ook nog liggen!
  
 
 
 
De houtlijm die ik gebruikte droogt transparant op en blijft (als het goed is) keigoed zitten.
 
 
En toen ik beide popjes plus toebehoren gemaakt had kon ik de doosjes gaan vullen...
 
 
 
 
 
Met de kussentjes, de popjes, de knuffeltjes, en de dekentjes. Tijd om een slaapje te gaan doen, haha.
 
 
Ready to give away to two adorable sweet girls! (Zie hier wat ik maakte voor mijn neefjes).

2 opmerkingen:

  1. Oh geweldig! Heel knap gemaakt!
    Doet me denken aan mijn kindertijd; toen ik nog niet (goed) kon haken, knutselde ik voor mezelf een popje van papier en speelde ik ook dat ze ging slapen in een doosje.
    Ben er zeker van dat hier plezier aan gaan beleven :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel:)! Ik heb idd gehoord dat de meisjes er blij mee waren;). Dus mijn missie was geslaagd. Grappig wat je verteld! Ik was vroeger ook dol op dat soort dingetjes. Kleine poppetjes in kleine huisjes enzo. Haha, zal wel een meidending zijn ofzo. Doegdoeg!

      Verwijderen