dinsdag 14 maart 2017

DIY EARRINGS | Schattige schildpadjes oorbellen

 
Ik ben de laatste tijd druk in de weer met polymeer klei, haha. (Dé reden waarom het hier de laatste tijd wat rustiger is, sorry!) Ik heb er momenteel enorm veel plezier in om daar toffe sieraden mee te maken! Zoals bijvoorbeeld deze schattige schildpadjes. Lijkt het je ook wat om zulke lieverdjes te maken? Kijk dan snel verder!

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik voor het eerst een aantal sieraadjes maakte van fimo klei. (Zie hier 'Mijn allereerste fimo sieraden'). Daarna heb ik dat eigenlijk nooit echt meer gedaan, ondanks dat het toen ook al ontzettend leuk was om te doen. Maar in januari heb ik dan toch weer een paar leuke kleurtjes klei gekocht!
 
Knutsel ingrediënten:
- Polymeer klei (fimo of een ander merk) in verschillende kleurtjes
- Een paar kraaltjes
- Twee oorhaakjes
- Satéprikkertje
- Schaar
- Naald en draad
 
 
Kies bijvoorbeeld je favoriete kleurtjes! Het klei is meestal ietwat hard, dit kun je zacht maken door het een tijdje in je handen te kneden.
 
 
 
 
 
Voor de schildpadjes oorbellen moet je vervolgens verschillende vormpjes gaan maken. Twee platte rondjes, waarop de schildpadjes gaan 'zitten'. Twee bolle schildjes. Twee kopjes en acht pootjes. En een heel aantal kleine rondjes in verschillende grootes.
 
 
 
 
 
En dan kun je de schildpadjes in mekaar gaan knutselen. (Hou er rekening mee dat je de schildpadjes niet te groot maakt, de klei zal dan te zwaar in je oren gaan hangen). De kleine rondjes plak je op de schildjes. De kopjes en de pootjes plak je onder de schildjes en daarna plak je de schildpadjes op de ronde schijfjes.
 
 
 
 
Vervolgens maakte ik elk oogje van drie kleine rondjes klei. (Zie foto's). En toen ik alle oogjes gemaakt had plakte ik ze op de kopjes. En pas daarna 'maakte' ik de neusjes en de mondjes. Met behulp van de satéprikker!
 
 
Op elk van de schildjes plakte ik ook nog één hartje<3. Vond ik extra cute!
 
 
 
En toen waren de schattige schildpadjes klaar! Alles wat je dan nog moet doen (voordat ze de oven in gaan!) is in elke schildpad een gaatje prikken, waaraan naderhand de oorhaakjes bevestigd kunnen worden. En dan kunnen ze de oven in! (Op de verpakking van de klei staat op hoeveel graden en voor hoe lang).
 
 
 
Wanneer de schildpadjes zijn afgebakken kun je verder met je oorbellen!
 
 
 
 
Ik gebruikte een naald om het draad door de gaatjes te halen.
 
 
 
 
 
 
 
En gebruikte de naald opnieuw toen ik de kraaltjes op het draad had geregen en de oorhaakjes had vastgeknoopt. Wanneer je het draad hebt weggewerkt kun je deze vervolgens gewoon afknippen. (Zie foto's). En dan zijn je schattige schildpadjes als het goed is klaar. Heel veel plezier met je nieuwe oorbellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen