vrijdag 7 april 2017

DIY BABYSHOWER | Magneet met babyvoetjes

 
Misschien is er iemand die deze babyvoetjes van klei herkent? Ik gebruikte ze namelijk ook al eens eerder tijdens een ander DIY knutsel, toen ik hoorde dat m'n zusje zwanger is. (Zie hier: Armbandje met babyvoetjes). En niet eens zo heel erg lang na dat leuke nieuws kwam er nog meer leuk nieuws! Mijn broer en zijn vrouw verwachten namelijk hun allereerste kleine:)!

Dat wordt straks dus een gezellige drukte in de familie, haha! Ik kan er nu al naar uitzien. Om mijn broer en zijn vrouw te feliciteren met dit fantastische nieuwtje maakte ik een magneetje voor ze, die ik vervolgens op een bijpassend zelf geknutseld kaartje bevestigde.
 
Knutsel ingrediënten:
- Polymeer klei
- Een malletje met baby figuurtjes
- Een magneetje
- Een mesje
Voor het kaartje:
- Gekleurd karton
- Schaar
- Lijm
- Dubbelzijdig plakband
- Naald en draad
 
 
Wat je voor het magneetje nodig hebt is: Polymeer klei in verschillende kleurtjes, een magneetje, een mesje, en een babyvoetjes malletje. (Ik kocht dit roze malletje met baby figuurtjes, inclusief babyvoetjes, op Marktplaats. Waarschijnlijk kun je ditzelfde malletje daar nog steeds wel vinden).
 
 
 
 
 
Als eerste maak je de 'ronde buik'. Ik gebruikte daarvoor de kleur groen. Draai een bolletje van het klei en druk die voorzichtig op en om het magneetje. (Zie foto's).
 
 
 
 
 
 
Daarna 'maak' je de voetjes. (Zie foto's).
 
 
En geef je die vervolgens een leuk plaatsje midden op het rondje.
 
 
 
Verder versierde ik 'de buik' met sliertjes (takjes)...
 
 
 
En met blaadjes.
 
 
 
En toen was dit klei-magneetje klaar om in de oven te gaan! (Het magneetje laat je tijdens het bakken gewoon in de klei zitten).
 
 
 
Eenmaal uit de oven maakte ik het bijpassende kaartje. Op het kaartje knutselde ik ook takjes en blaadjes, met nog een paar hartjes erbij<3! En natuurlijk liet ik nog een stukje ruimte over voor het magneetje!
 
 
 
 
 
 
Die ik met naald en draad op de kaart bevestigde. (Zie foto's).
 
 
En op deze manier 'inpakte' als een soort van cadeautje:)!
 
 
 
Tip! Je zou eventueel ook alleen het magneetje kunnen maken. Bij de Action hebben ze soms hele leuke doosjes liggen of je kunt hem natuurlijk gewoon inpakken in een mooi stukje pakpapier:).

2 opmerkingen: