zaterdag 27 mei 2017

DIY MAGNETS | Verhuis (magneet) cadeautje

 
Nog niet zo lang geleden ging een vriendinnetje van mij verhuizen. Ik wilde graag iets leuks voor d'r maken en na eventjes goed nadenken kwam ik op dit idee! Een magneetje in de vorm van een huis. Leuk voor op d'r koelkast of iets dergelijks.

Het huisje maakte ik van polymeer klei. En het magneetje dat ik hiervoor gebruikte kocht ik volgens mij bij de Wibra, in een pakje van ongeveer acht. Ik heb geen fotootjes van hoe ik het magneetje in mekaar heb geknutseld. Maar ik heb wel fotootjes van hoe ik het magneetje op het kleine minikaartje, die ik er ook bij maakte, bevestigde:).
 
Knutsel ingrediënten:
- Polymeer klei in verschillende kleurtjes
- Kleispatels
- Magneetje
- Gekleurd karton
- Schaar
- Lijm
- Naald
- Stukje borduurgaren
 
 
Ik maakte al eens eerder een magneet van polymeer klei. Misschien dat je iets aan dat DIY-je zal hebben wanneer je deze huisjesmagneet ook wilt maken. Zie hier: Magneet met babyvoetjes.
 
 
Toen het magneetje klaar was maakte ik daar een klein simpel kaartje van karton bij. Waarop ik de magneet zou gaan bevestigen. Allereerst moet je daarvoor met je naald vier gaatjes in de voorkant van de kaart boren.
 
 
Precies rondom de magneet! Hou de magneet eventjes vast op de plek waar je hem graag wilt hebben en maak dan de gaatjes. In elke hoek één gaatje.
 
 
Kijk, zo!
 
 
Daarna knip je twee redelijk korte stukjes borduurgaren af.
 
 
 
Die je vervolgens kruislinks door de gaatjes haalt!
 
 
Daarna leg je het magneetje op de juiste plek en pak je het als het ware met de touwtjes als een klein cadeautje in. Leuk hè?
 
 
Uiteraard mogen jullie dit huisje van mij gewoon als voorbeeld gebruiken!
 
 
Maar natuurlijk kun je ook zelf eentje ontwerpen als je dat wilt. In ieder geval heel veel knutselplezier toegewenst:)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen