zondag 16 juli 2017

DIY ANKLETS | Geknoopt 3d enkelbandje


Bijna een jaar geleden alweer plaatste ik m'n allereerste knutsel hier op Miriam's knutselhoekje:)! Dat was een macramé armbandje die precies lijkt op dit enkelbandje, dat ik afgelopen week maakte, omdat ik hiervoor precies dezelfde techniek, materiaal en kleuren gebruikte. Ik noem het de 3d techniek, haha. Geen idee hoe deze macramé-techniek echt heet maar ik vind dat deze manier van knopen altijd een erg leuk resultaat oplevert.

Het is niet zo dat ik de afgelopen tijd nog geen enkelbandjes genoeg had geknutseld, haha. Maar ik was uit logeren en alles dat ik aan knutselspulletjes mee had gebracht waren vier bolletjes garen. En een haaknaald. Haken heb ik uiteindelijk niet gedaan maar dit enkelbandje knopen wel! En dus wil ik die natuurlijk eventjes graag aan jullie laten zien:). Wil je ook zo'n leuk enkelbandje maken? Klik dan door naar: Geknoopt 3d armbandje. In dat berichtje laat ik met een boel foto's, stap voor stap, zien hoe ook jij deze techniek onder de knie kunt krijgen!
 
Knutsel ingrediënten:
- Wol garen
- Schaar

 
 
 
Aan het begin en aan het eind maakte ik dit keer vlechtjes. (Dat deed ik destijds bij het armbandje niet). Op die manier kun je het enkelbandje heel gemakkelijk om en af doen.
 
 
 
 
Deze kleurtjes garen liggen inderdaad nog steeds in m'n knutselkast, haha. M'n lievelingskleurtjes!
 
 
Vind hem erg leuk geworden! En wat ik ook handig vind is dat ik met dit enkelbandje niet heel voorzichtig hoef te doen, omdat hij eigenlijk gewoon niet stuk kan gaan. Blij mee:)!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen