zondag 16 juli 2017

DIY GRANNY SQUARES | Granny square tafelkleed haken

 
Je kunt zoveel leuks met granny squares! Sjaals haken, mutsen haken, vesten haken of gewoon een tafelkleed:). Het is alweer een aantal jaartjes geleden dat ik deze maakte maar dat is geen reden om dit leuke DIY-je niet met jullie te delen;). Je moet ervan houden natuurlijk en als je kinderen hebt zal zo'n tafelkleed waarschijnlijk niet heel praktisch zijn maar bij ons heeft het best nog een lange tijd op tafel gelegen. Vooral omdat ik het altijd zo vrolijk vond lijken!

(Inmiddels broed ik op een ander tafelkleed-ideetje maar wanneer ik daarmee aan de slag ga weet ik nog niet). Twaalf grote granny squares haakte ik voor dit kleed! Met een dikke naald naaide ik ze naderhand allemaal aan elkaar en als finishing touch haakte ik er daarna nog een simpel vasten randje omheen.
 
Knutsel ingrediënten:
- Garen
- Haaknaald
- Naald
- Schaar
 
 
 
 
 
I likey:)!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind granny's ook altijd heel vrolijk! De kleuren passen prima bij je interieur zo te zien. Ben wel benieuwd hoe je nieuwe tafelkleed zal worden :-)
    PS: Elke eerste zaterdag van de maand, is er een linkparty speciaal voor creaties met granny squares, je kunt er ook iets mee winnen. Je vindt het op Eyeloveknots.blogspot.com ( dat is wel een Amerikaans blog, maar er doen ook veel Nederlandse blogs mee en de winactie geldt internationaal ).
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks voor de tip, ik zag al hele leuke dingetjes voorbij komen daar:)! Ik weet niet of ik ooit met zo'n wedstrijd mee zal gaan doen maar ik vind nieuwe granny ideetjes wel altijd heel leuk, haha.

      Verwijderen