vrijdag 25 augustus 2017

DIY BAGS | Eenvoudig gehaakt tasje

 
Ik wil jullie graag dit super-eenvoudig gehaakt tasje van wat dichterbij laten zien! Hij is enorm gemakkelijk om te maken. (Zelfs een onhandige creatieveling zou dit kunnen. Denk ik, haha). Een leuk DIY-je dat je in een middagje knutselen af kunt hebben:)! Speciaal voor de ongeduldigen onder ons;).

Waar ik helaas ook bij hoor, guilty! Al was dat (de snelheid) niet de reden waarom ik dit tasje destijds ging haken hoor. Toen wist ik namelijk volgens mij nog niet eens hoe je een granny square moest haken dus vandaar dat dit tasje met hele gewone vasten is gehaakt. Kijk maar met me mee:)! Het is één van m'n allereerste haaksels ooit!
 
Knutsel ingrediënten:
- Wolgaren in verschillende kleurtjes
- Haaknaald
- Twee knoopjes
- Tashengsel (van bijvoorbeeld een oude/kringloop tas)
- Naald
- Schaar

 
Wat je haakt is eigenlijk een lange rechthoek figuur. Van elke kleur haakte ik twee rijen, zoals je op de foto kunt zien. Ook haakte ik met twee strengen garen tegelijk, voor een steviger effect!
 
 
Nadat je de lange rechthoek hebt gehaakt vouw je hem ergens op 'driekwart' dubbel en naai je de twee zijkantjes aan elkaar.

 
Als vanzelf hou je dan een flap over die vervolgens de sluiting van je tasje wordt.

 
Naai daarna twee knoopjes op het gehaakte stuk onder de flap, aan elke kant één. Door de gaatjes in het gehaakte kun je het tasje nu heel gemakkelijk sluiten.
 
 
 
Dan nog eventjes het hengsel bevestigen. Dit deed ik gewoon door middel van een heel aantal touwtjes garen door de ringetjes te naaien, aan de tas vast. Blijft wonderbaarlijk genoeg heel erg goed zitten!
 
 
En dan issie klaar! Je eigengemaakt tasje, leuk voor naar een feestje of voor naar een festival:).

2 opmerkingen:

  1. Die allereerste haaksels hebben hun charme, ik heb 2 jaar geleden nog een soortgelijke tas gemaakt trouwens! Iets groter, maar zelfde principe :-) Altijd handig, zo'n tasje!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid! Wat grappig:). Heb je toen ook met twee touwtjes tegelijk gehaakt? Groetjes Miriam

      Verwijderen