dinsdag 26 juli 2016

DIY COVERS | Gameboy hoesje

 
Terwijl Frank vanmiddag het pizzadeeg, voor ons heerlijk maaltje vanavond, aan het kneden was staarde ik al een tijdje naar het restje wol dat ik nog in m'n haakmandje had liggen. Zulke superleuke kleurtjes! Maar ja, wat kun je met nog maar zo'n klein beetje garen? Ik keek speurend wat om me heen en zag ineens m'n gameboy liggen. En eigenlijk meteen daarna werd het idee ook al geboren.

Ik ging een hoesje voor m'n gameboy haken. Ingeklapt is deze gameboy best wel klein en vierkant!, dus het leek mij erg leuk om granny squares te maken. Die zijn namelijk ook vierkant en ik zou er maar tweeënhalf van nodig hebben om het hoesje in mekaar te frutselen. Dus ik aan de slag!
 
Ik heb dit wolgaren vorig jaar, in het najaar, bij de Wibra gekocht. Love herfstkleurtjes!
 
Ooit een granny square gehaakt?
 
Het is één van mijn favoriete patroontjes.
 
Omdattie zo easy peasy is denk ik, haha.
 
Al snel had ik twee klaar, beide van vier toeren.

Die twee heb ik vervolgens aan elkaar genaaid, aan drie kantjes vast.
 
Toen ben ik bezig gegaan met het laatste lapje. De halve granny square.
 
Die heb ik, toen die klaar was, aan één van de twee vierkantjes vastgemaakt.
 
Daarna een mooi randje erom gehaakt voor een meer 'af' look.
 
En het enige wat er toen nog miste was een knoop! Even de gameboy gepast en vervolgens gekeken waar die knoop precies moest komen...
 
Hopsakee!
 
Gameboy erin en pizza beleggen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten