woensdag 27 juli 2016

DIY LANTERNS | Kralerig sfeerlichtje

 
In dit berichtje wil ik jullie graag dit sfeerlichtje laten zien! Heb d'r inmiddels alweer tijden plezier van. Staat bij ons op de salontafel. Vind 'm zo leuk! Al is het stiekem slechts maar een bijeengeraapt zootje, haha.

Gemaakt van kralen en bedeltjes die ik nog had liggen. Van een kettinkje die ik niet meer gebruikte. En van een glazen pot die ik eens had gekocht maar nu wat te saai vond. Die moest er dus aan geloven! Verder heb je nodig: Elastiek-draad en een schaar. Dit voor het maken van de kralenrondjes. En als finishing touch een waxinelichtje natuurlijk.

Allereerst heb ik de bedeltjes aan het kettinkje vastgemaakt. En om de hals van de pot bevestigd.

Vervolgens heb ik van de kraaltjes een rondje geregen voor in de pot. (Een redelijk brede glazen pot(je) heb je hier dus wel voor nodig, als je er naderhand ook nog een groot of klein waxinelichtje in kwijt wil). Hoeveel kraaltjes je nodig hebt hangt af van de maat van jouw pot en van het formaat van jouw kraaltjes.

Daarna was het tijd voor de kralen rondom de hals. Zoals je ziet heb ik veel houten en bruinkleurige kralen gebruikt, maar ik weet zeker dat dit met andere kleurtjes ook heel leuk kan worden!
 
Als laatste het waxinelichtje erin, en dan istie klaar.
 
Leuk plekje zoeken...
 
En genieten maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten