maandag 1 augustus 2016

DIY LANTERNS | Bloemetjes en blaadjes sfeerlichtje

 
Misschien ken je dit nog wel van vroeger? Bloemen en bladeren persen en drogen. Dit kun je doen in/tussen een echte bloemenpers (ik heb er nog één uit mijn kindertijd!) maar dit kan eventueel ook met behulp van een dik boek. Na die tijd even iets zwaars erop zetten en dat heeft dan zo'n beetje (bijna) hetzelfde effect.

Voor dit gezellige sfeerlichtje heb ik dus geperste bloemetjes en blaadjes gebruikt. Verder heb je een glazen pot nodig (lege groentepot bijvoorbeeld), een waxinelichtje, een touwtje, een kwastje én acrylic varnish. Dit laatste heb ik bij de Action gekocht maar is vast in elk hobbywinkeltje wel verkrijgbaar. En met die ingrediënten kun je dan aan de slag.

Alles bij de hand?
 
De bloemetjes en de blaadjes.
 
De glazen pot.
 
En smeren maar! Eerst een laagje op het potje zelf strijken. Dan het bloemetje of blaadje erop plakken en ook daar dan nog weer een laagje varnish overheen. Naderhand het overtollige varnish even weer een beetje met je kwastje verwijderen.
 
Dit is trouwens ook heel leuk voor kinderen om te doen!
 
Als je klaar bent laat je hem even een goed tijdje drogen. Je zult zien dat het witte van de varnish soort van doorzichtig wordt.
 
Ik heb de matte gebruikt. Glans zou ook kunnen, dan gaatie naderhand gewoon iets meer glimmen.
 
Als hij droog is kan het touwtje erom...
 
Kan het waxinelichtje erin en kun je een leuk plekje voor hem zoeken.
 
Nog even uitproberen ook natuurlijk... Ja! Ben d'r heel blij mee! Ook al zin om zo eentje te maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten