donderdag 11 augustus 2016

DIY BABYSHOWER | Granny (baby) muts en sjaal


Iedereen in Nederland weet het: Het is koud! Brrr! Veels te koud voor deze tijd van het jaar, als je het mij vraagt. Ik trok vandaag zelfs mijn winterjas aan! Dus of de herfst nu vroeg is of de zomer gewoon laat; het is mutsen en sjaals weer! Okay... Das misschien ietsje overdreven, haha. Maar voor de allerkleinsten zeker niet. Die kunnen wel wat warmte gebruiken.

Van bijvoorbeeld een granny mutsje en sjaal! Ik maakte dit setje vorig jaar voor één van mijn nichtjes (toen een half jaartje oud). Haar moeder heeft vervolgens de hele winter gebruik gemaakt van het sjaaltje. Superhandig bleek hij te zijn! Wil jij ook zo'n setje maken? Voor je dochter, voor je nichtje of gewoon om weg te geven als verjaardags- of kraamcadeautje? Het is niet moeilijk en heel erg veel tijd kost het ook niet!

Google eens op 'granny babymuts patroon' en je vindt verscheidene sites die je haarfijn uitleggen hoe je deze in mekaar moet flansen.
 
Het sjaaltje heb ik gemaakt van zeven granny squares. Na die tijd aan elkaar genaaid. En op het laatst een mooi golvend randje omheen gehaakt.
 
Geef je dit setje als cadeau weg? Dan is het misschien gezellig om er op deze manier ook nog een knuffel bij te geven. Extra leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten